מחוברים Connected - איך אילוץ הפך להזדמנות
אנחנו, Hazera Seeds, אחת החברות המובילות בעולם לטיפוח, יצור ושיווק זרעי מכלוא של ירקות. 850 עובדי החברה פועלים גלובלית, משני אתרים מרכזיים – בהולנד ובישראל ועוד 11 חברות בת ברחבי העולם.
מאז 2008 מתממש תהליך אסטרטגי בתחומי המותג, המבנה הארגוני, ערכי החברה, תהליכי עבודה, למידה ועוד. אתגר יצירת תרבות עבודה כחברה גלובלית וחיבור העובדים (שייכות וגאווה) הם במיקוד עשיה של ההנהלה וכלל הארגון. הקורונה היוותה מחסום לפעילויות ולמסורת הקשר האישי הקרוב שהיה אחת מחוזקות החברה, אך גם מנוף שאנו משתדלים לנצל לקידום מטרות.
תכנית הפעולה שלנו לחיזוק ה Engagement של העובדים ממוקדת ב Engagement drivers שזיהינו בסקר עובדים כקריטיים לחוויית עובד וצמיחת החברה. בשנתיים האחרונות התמקדנו ב:
- מבנה ניהולי חדש. יצרנו 4 פורומי ניהול (אסטרטגיה, תפעול עסקי, צוותי מוצר, פורום מנהיגות) שמייצגים ביזור של אחריות והשתתפות באסטרטגיה ובתפעול החברה. כל פורום ממוקד בשיפור ובקידום מצוינות בתחומו. הפורומים יצרו מעורבות ברורה ומעמיקה יותר של מנהלים, מיקוד במה שחשוב באמת ותוצאתם לקיחת אחריות, פתרון בעיות, ותוצאות טובות יותר בתחומם.
- תכנית פעולה בעקבות סקר ארגוני. סקר עמדות התקיים ביולי 2021 וכלל את כל עובדי החברה. כ 80% מהעובדים ענו על השאלות, העירו ורבים הציעו הצעות לשיפור. גובשה תכנית עבודה ארגונית, וכן תוכניות עבודה בחטיבות. תחומי העשייה בעקבות הסקר נגעו במעורבות והשתתפות עובדים בתכנון ויישום פרויקטים, יצירת משמעות, שיתוף במידע והתפתחות אישית ומקצועית, שיפור תהליכים, מעורבות בתכנון האסטרטגי, פיתוח אישי וקריירה, תגמול והכרה ועוד.
- HazerAcademy, תכנית למידה ארגונית. יצרנו תכנית למידה ראשונה מסוגה בחברת הזרע – מגוון הזדמנויות למידה פתוחות לרישום עצמי של עובדים ומנהלים ונותנות מענה לרצונות ושאיפות להתפתחות. תכנית חדשה נוצרת מדי רבעון במגוון נושאים, ובארבעה תחומים עיקריים – מקצועי-אישי, ניהולי, שפה, מחשב. כ 400 (כמעט מחצית!) מעובדי הארגון נרשמו בשלושת הרבעונים הראשונים של התכנית. שאלוני משוב מפורטים ורמת התעניינות גבוהה מעידים על רלבנטיות הלמידה לפיתוח אישי וצמיחה.
- שולחנות עגולים, עובדים וחברי הנהלה. מפגשים בקבוצות קטנות של חברי הנהלה עם עובדים מתקיימים מדי חודש בחברה. המפגשים הווירטואליים אפשרו בשנתיים האחרונות מפגש של עובדים מקצווי הגלובל: יצרו הכרות אנשים מזווית אחרת והעמקה בתכנים גלובליים. השאלות והרעיונות שהעובדים מעלים מקדמים את תחושת השיתוף והמשמעות, כמו גם הקשר הישיר עם חברי הנהלה.
- כנס גלובלי של מפתחי מוצר PD Academy – מפתחי המוצר ממוקדים במקצועם באזור הגיאוגרפי של הגידולים. בפעם הראשונה, יצרנו כנס מפתחי מוצר גלובלי, בו השתתפו מפתחי מוצר מ 13 מדינות. בכנס ניתנה הזדמנות להכרות מעמיקה, למידה משותפת, יצירת כלים ומתודולוגיות, ותכנון עתיד המקצוע בחברה. התוצאות מעידות על הבנת הערך שבלמידה ההדדית, ריבוי התייעצויות חוצות גבולות, ותחושת גאווה בתוצרים משותפים.
- כנס חברה שנתי וירטואלי לכלל עובדי החברה UPDAY. לאחר שנים רבות בהן התקיימו כנסים מקומיים בשני אתרי החברה (הולנד וישראל) ועם הקורונה כמאיץ, קיימנו את כנס החברה, בהשתתפות כל עובדי החברה, ככנס וירטואלי. עושר התכנים, העלאת מגוון העשייה של שנה שלמה (פרויקטים, יוזמות, ביחידות השונות, בצוותי משימה, בכל הגיאוגרפיות שלנו) היוו חידוש. אנו גאים בכך שכ 200 עובדים בחברה השתתפו ביצירת הכנס – העלו רעיונות, כתבו תסריטים, צילמו וערכו סרטוני וידיאו, כתבו חידות, הנחו את המפגש ואת הקבוצות במהלכו, ועוד.
- תרומה לקהילה – פעילות ייחודית בשיתוף עובדים. פעילות התרומה לקהילה שלנו ב'הזרע' מתמקדת בשני קהלים – ילדים ומבוגרים. עובדים רבים משתתפים בעשרות יוזמות ופעילויות ברמה גלובלית, כמעט בכל אחד מ – 13 אתרי החברה. גם כאן, אנו שמים דגש על השתתפות רחבה ככל הניתן. השנה חידשנו גם כאן – הופק ספר בישול, שאת מתכוניו (מירקות כמובן…) ואת הסיפור הנלווה לכל מתכון, כתבו ובישלו עובדי החברה עם מבוגר בסביבתם. בנוסף – יצרנו ערכה לחינוך חקלאי לילדים, ליצירת השראה והעמקת חינוך בתחום החקלאות.
תוכנית לקידום מחוברות עובדים בהזרע, מצטרפת ומשיקה לתוכניות האסטרטגיה ושיפור ביצועים. היעד שלנו – לקדם את סביבת העבודה לעובדים ולחזק היבטים של שיתוף, התפתחות, גאווה, משמעות והוקרה – נכלל בכל תכנית ארגונית רלבנטית. הטמעת התפיסה הגלובלית ואתגר הקורונה יצרו מנוף לשינוי וחדשנות בשנתיים האחרונות בתוכניות אלו.
זוהי פעם ראשונה שיש תכנית מקיפה וגלובלית להטמעה של ממצאי סקר מחוברות. פעם ראשונה שכל העובדים החברה, ב 13 מדינות, הינם שותפים ומעורבים בתכנון כנס ארגוני וכנס מקצועי. זוהי פעם ראשונה שהפלטפורמה הווירטואלית משולבת באופן משמעותי במפגשי שולחן עגול, ובאמצעותה מגיעים לרבדים נוספים ועומק של השתתפות ומידע.
ופנינו להמשיך ולהעמיק את מה שהתחלנו, ולייצר הזדמנויות חדשות לאימפקט על חווית העובדים.