להיות טובים ולעשות את זה הכי טוב!
חברת HP Indigo היא מובילת מהפכת הדפוס הדיגיטלי בעולם, ומחלוצת תעשיית ההייטק בישראל. החברה הוקמה בשנת 1977, הייתה לאחד היוניקורנים הראשונים בארץ ונמכרה ל-HP ב-2002. כיום, לחברה יש לקוחות בלמעלה מ-120 מדינות וכ-8,000 מכונות דפוס בכל העולם והיא מחזיקה בנתח שוק ממוצע של כ-65% בענף הדפוס הדיגיטלי. האופרציה הגלובלית הזאת פועלת מישראל – 3,000 עובדי מטה, תפעול, מרכזי הפיתוח ,שיווק ,מכירות וקבלן יושבים בנס ציונה והמפעל העיקרי בקרית גת. אינדיגו היא אחת מעשר המעסיקות הגדולות בהייטק המקומי והכנסותיה מהוות כ-0.5% מהתל"ג.
חברת HP אינדיגו מאז ומתמיד הייתה בעלת תרבות ייחודית של נתינה וקהילה, אך יחד עם זאת, הקפידה לשמור כל השנים על ענווה וצניעות לא רק במימד העסקי אלא גם במימד החברתי בקרב חברות ההייטק הישראליות.
יצאנו מהבועה ,אימצנו תפישות חדשות ושינינו תהליכים פנימיים המתבססים על מתודולוגיות מוכחות מ HP הגלובלית שכבר התבססה בניהול תחום קשרי הקהילה ובנתה חזון חדש. בנוסף, הבנו שנתינה היא לא רק משימה ארגונית, בראש ובראשונה היא שליחות וכי שינוי המציאות מתחיל משינוי במחשבה, ובכדי שנוכל לעשות את זה הכי טוב – הבנו שזה עולם שלם שמצריך ניהול ופוקוס ארגוני.
מה עשינו? מיזגנו את פעילות קשרי הקהילה יחד עם תחום ה- Well Being תחת ההובלה של People organization. יצרנו חיבור בין עולמות הרווחה לעולם הקהילה והקיימות. כך נולדו יוזמות והזדמנויות חדשות לעובדים להתחבר זה לזה ולפעול בצורה משולבת עבור יעדים משותפים יחד עם הנהלת החברה. החיבור לאסטרטגיה הגלובלית אפשר לנו ללמוד, לגבש מדיניות חדשה ולייצר שיתופי פעולה משמעותיים בקהילה המקומית ומחוצה לה. הצלחנו לראשונה לדבר בשפה אחת ואחידה ולאמץ שיטות מתקדמות הן ברמה המתדולוגית והן ברמה הטכנולוגית.
טכנולוגיה ודיגיטציה, עברנו מהפך בעזרת יישום טכנולוגיה מתקדמת וחיבור לעולם המקוון, הצלחנו לייצר תועלות, כגון: גישה מהירה למידע ותקשורת, שיתוף הצלחות ולמידת עמיתים, גישה ל Data ויכולת קבלת החלטות מהירה. בעזרת הטכנולוגיה, הרחבנו משמעותית את מעגלי הנתינה ואחוזי ההשתתפות בפרויקטים קהילתיים לוקאליים וגלובליים ויותר מכך – יצרנו חיבורים מעניינים בין עולמות הקהילה ומכונות הדפוס של אינדיגו בפרוייקטים ייחודים ופורצי דרך ראשונים מסוגם בארץ ובעולם. ההבנה שטכנולוגיה היא כלי חשוב גם בעולם הנתינה והשימוש המתקדם בכלי זה מסייע לנו לשפר ולמקסם את התהליכים בתחום ניהול קשרי הקהילה וליצור חיבור חזק לארגון.
ניפצנו את תקרת הזכוכית. כחטיבת People Organization, הבנו שהחיבור בין ה Local ל Global מהווה יתרון, אימצנו תהליכים, מערכות ולמדנו מקולגות על מתודולוגיות מתקדמות – מה שהביא אותנו לייצר יעד ארגוני המכונה Community Spark ובאמצעותו רתמנו ארגון שלם להכיר בחשיבות הנתינה ממקום תרבותי ולא משימתי.
הEnlabeler של פעילות ענפה זו מתבסס על מודל הפעלה ייחודי, אשר משלב מובילים חברתיים שהם שותפים שווים לבניית האסטרטגיה, קביעת היעדים, גיבוש תוכניות העבודה וקביעת שיתופי הפעולה הענפים שיש לנו בתחום זה. העוצמה של המובילים הקהילתיים היא ביכולתם ליצור ולבסס קשרים אמיתיים ואמפטיים, לחשוב בצורה מערכתית, לעבוד בצוותים מגוונים ולייצג את "קול העובדים" . תהליך ארגוני זה רק מחזק את אסטרטגיית החברה שאומר : "שיפור החברה שלנו אינה רק משימה שמוטלת רק על מספר מועט של אנשים. זו אחריות שמתחלקת בין כולם"… אנחנו ארגון שחשוב לו ללמוד ולהתפתח, ואנחנו מבינים שערך הנתינה הוא חלק בלתי נפרד מניהול ארגון בריא ומשגשג.
המודעות לערך הנתינה מאפשרת לנו ליצור תרבות ארגונית חיובית ומעודדת, שבה העובדים חשים גאוות יחידה ותחושת ערך משמעותית. העלאת המודעות לערכים המוספים של הנתינה והתרומה לקהילה, תורמת לעובדים גם במימוש הפוטנציאל המקצועי והאישי שלהם.
כחטיבת People Organization, אנחנו מבינים כי זהו מסע רב-ממדי הדורש טכנולוגיה מתקדמת, רגישות לצרכים האנושיים ויכולת יצירת קשרים חברתיים עמוקים. באמצעות מדיניות HR מתקדמת, הטמעת תהליכים וכלים תומכים, אנחנו מקדמים את תרבות הנתינה ויוצרים סביבה מעוררת השראה ותומכת, כאשר במרכז עשייתנו נמצאים העובדים שלנו – השחקנים המרכזיים וסוכני השינוי האמיתי בקהילה בה אנו חיים.