לא רק מעבר בניין

בישראכרט ישנם כ-1,500 עובדים. במשך כעשרים שנה הם היו מפוזרים בין משרדי החברה במספר מבנים שונים ומיושנים באזור רחוב המסגר שבתל אביב. השנה עברה החברה למבנה אחד ומודרני – מגדל המשרדים החדש Studio Tower במתחם BBC שבבני ברק. המעבר הזה יכול היה להפוך בקלות לאירוע טראומתי עבור החברה ועובדיה. אולם, בשורה של צעדים שנווטו על-ידי חטיבת משאבי האנוש, הפך הלימון הזה ללימונדה, סייע רבות בהטמעת תרבות ארגונית חדשה והידק את ה-Engagement של העובדים לחברה וחיזק את גאוותם לעבוד בה.

אירוע המעבר המשמעותי הינו חלק בלתי נפרד מתהליך התאמת האסטרטגיה של ישראכרט ל"עולם החדש" והינו למעשה הסנונית הראשונה של מסע שמטרתו להתאים את התרבות הארגונית ליעדים העסקיים החדשים, כל זאת תוך חיזוק תהליכים, ערכים והתנהגויות המקדמים את ישראכרט למימוש חזון החברה להיות חברת פינטק מובילה ומתקדמת.

הנהלת החברה וועד העובדים שפועל בחברה שיתפו פעולה באופן מלא בעניין המעבר. שיתוף הפעולה הזה, אשר איננו מובן מאליו, הניב תוכנית שלמה של הפיכת העובדים לשגרירים לקראת המעבר, תוכנית שהחלה שנה שלמה טרם למעבר.

המתחם הקודם בו ישבו משרדי החברה מזה 20 שנים כבר לא תאם את צרכי החברה ואת חזונה. מדובר במבנים מיושנים ומפוזרים, בעלי תשתיות ישנות שהצריכו כבר תחזוקה רבה, עיצוב מיושן שלא עורר כל השראה, מבנה הישיבה לא עודד שותפות וחשיבה יצירתית, רבים ישבו בחדרים סגורים ונדרשו לעבור בין בניינים בכדי להגיע לפגישות וישיבות. כל אלו עכבו את היכולת של החברה לעשות את קפיצת המדרגה העסקית והארגונית אליה שאפה.

מטרות המעבר היו:

  • לרתום את העובדים לשינוי ולהדק את מעורבותם בחברה
  • לקדם אג'נדה של חדשנות, שיתופיות וקדמה טכנולוגית
  • לשפר את חוויית העובדים ואת תהליכי שימור העובדים
  • להעלות את המחוברות של העובדים ושביעות רצונם בעבודה למרות החששות הכבדים מהמעבר

המעבר של חברת ישראכרט מהמתחם המיושן בת"א למגדל החדש בב"ב שינה את דרכי העבודה בחברה, הפיח רוח חדשה בקרב כל שדרות העובדים והמנהלים, הזניק את התרבות הארגונית לכזו המותאמת לחזון החברה החדש של להיות חברת פינטק מתקדמת וכמו כן העמיק את הקשר שבין העובדים לחברה וחיזק את גאוותם לעבוד בה.

הצלחנו לרתום את האירוע ה"טכני" של מעבר הדירה לטובת משהו נרחב הרבה יותר ולקדם באמצעותו אג'נדה של חדשנות, שיתוף פעולה, קדמה טכנולוגית וכדומה. המהלך המוצלח של ניהול שינוי, הנעה ורתימת העובדים נוהל תוך שיתוף פעולה מלא והובלה משותפת של ההנהלה עם ועד העובדים בחברה. כל שדירת הניהול תודרכה וניהלה את הקישור בין ההנהלה לעובדים ובין העובדים להנהלה בצורה מופתית, תוך כדי ביצוע כל יתר המשימות השוטפות. הצלחנו להשתמש במהלך הזה לטובת חיזוק תהליכים ערכיים והתנהגויות אשר מקדמות את מימוש החזון החדש של החברה. הצלחנו לרתום את העובדים לשינוי ולהדק את מעורבותם בחברה.

הליך מתוכנן ומוקפד שנמשך על פני כשנה שלמה איפשר מעבר חלק ומנע מלא מעט מהחששות להתגשם. עמדנו ביעד של לשפר את חוויית העובד. תנאי ההעסקה של העובדים בישראכרט שודרגו, ועימם גם שביעות הרצון, המחוברות והמחויבות שלהם. קבוצת ישראכרט שמרה בעקביות על מקומה בסקר BDI המפרסם את "100 מקומות העבודה שהכי טוב לעבוד בהם" והיא מדורגת זו השנה השביעית במקום הראשון בקרב חברות כרטיסי האשראי שהכי טוב לעבוד בהן. וזאת כאשר הסקר בוצע בזמן המרכזי של תקופת החששות של העובדים מהמעבר.

לא זו שאחוז היעדרויות העובדים לא עלה, אלא הוא ירד!
כך גם לא נרשם גל של עזיבות. אחוז השימור נותר גבוה בדיוק כפי שהיה טרם המעבר.

בפעילותם של העובדים ברשתות החברתיות נרשמה עלייה ניכרת במידת הפירגון לחברה ולמעבר. העובדים מרוצים ומרגישים מחוברים יותר לחברה, הדבר עולה פעם אחר פעם בבירור בפורומים ובשולחנות עגולים. 

המטרות של הסנונית הראשונה הושגו. הצלחנו לקדם אג'נדה של חדשנות, שיתופיות וקדמה טכנולוגית לא רק בקרב העובדים פנימה אלא גם במיתוגה של ישראכרט בעולמות הפיננסים ובישראל כולה.
יחד עם זאת, ברור לנו שיש לנו עוד דרך ארוכה במסע לשינוי עמוק בתרבות הארגונית של החברה.