יחס זהב לגיל הזהב
"יסוד האושר הוא: אהבת האמת בשכל, אהבת היושר בחיים, אהבת היופי ברגש, אהבת הטוב במעשה" , הרב קוק
ישראכרט נמצאת בעיצומו של תהליך טרנספורמציה במטרה להפוך מחברה תפעולית בעלת זרוע פינטקית, לחברת פינטק בעלת זרוע תפעולית. בעוד היא ממשיכה להתמקד בלקוחות ובצרכיהם, תוך מתן שירותים שהם בחוד החנית של הטכנולוגיה, מטמיעה חטיבת משאבי אנוש את התפיסה גם ברמת העובדים והקהילה, מתוך הבנה שתרבות ארגונית חדשנית ומטיבה כוללת הרבה מעבר לעשיה עסקית, והיא כוללת גם פעילות עם הקהילה ולטובת הקהילה, וזאת על ידי ידע מקצועי, "ידיים עובדות", מימון והרבה נשמה.
הטרנספורמציה הארגונית והעסקית לא פסחה על מדיניות הקהילה החדשה. אם בטרם השינוי ניהול הקהילה התבצע "מלמעלה" והתבסס על פעילויות למען עמותות מרכזיות, כעת, עם השינוי, מקבלת כל חטיבה בחברה את ההזדמנות להוביל ולקיים את הפעילות הקהילתית המתאימה לה עסקית – הן מבחינת תחום ההתמחות, המשאבים הפנויים מבחינת ידיים עובדות, והאימפקט שהפעילות מייצרת.
שינוי זה מאפשר לעובדים לקחת חלק בפרויקטים שמתחברים לעולם המושגים המוכר, ומאפשרת לייצר פעילויות אשר בהן לידע המקצועי יש חשיבות רבה, מעבר ל"ידיים העובדות".
במהלך עבודה זו אנו מציגים דוגמא אחת מתוך הפרויקטים המנוהלים בחטיבות בשיתוף עם חטיבת משאבי אנוש: פרויקט של חטיבת ניהול סיכונים בשיתוף פעולה עם עמותת "קידום החינוך בתל אביב-יפו", המטפלת בקשישים. בפרויקט משתפות פעולה חטיבת משאבי אנוש עם חטיבת ניהול סיכונים, ומטרתו להפיץ את הידע המקצועי של ישראכרט לטובת העלאת המודעות למניעת הונאות בקרב 300 הקשישים והקשישות המטופלים בעמותה, בין אם הם נמנים עם לקוחות החברה ובין אם לא, כדי לתת מענה ולצמצם את התופעה.
ישראכרט היא הארגון הפיננסי היחיד שיזם פרויקט שכזה ופועל בתחום. העובדים תורמים מזמנם ומהידע המקצועי מחוץ לשעות העבודה, ובזמנם החופשי, לטובת המטרה במישורים אלו:
הקשישים והקשישות – הדרכה למניעת הונאה, קו ישיר בכל מקרה של חשד להונאה. המפגשים כוללים גם הרצאות, ביקור במשרדי החברה ופגישה עם חטיבת ניהול סיכונים ומשאבי אנוש.
חברי העמותה ומתנדביה – מאות המתנדבים מוזמנים להעשיר את הידע שלהם, להתעדכן ולשאול שאלות באירוע שנתי. ישראכרט עורכת גם מפגשי העמקה עם מתנדבים חדשים, כדי לוודא שכולם יוכלו לתת מענה למצוקת הקשישים והקשישות.
בני משפחות הקשישים – המידע ניתן גם לבני המשפחות של הקשישים, שמקבלים גם הם קו ישיר לחברה, וכך מתרחב מעגל העזרה לקהילה.
כדי לתת מענה מקצועי לפניות קונקרטיות של קשישים הנעזרים בפרויקט, פיתחנו פלטפורמה שמאפשרת טיפול מהיר, מדויק, אפקטיבי וזמין לכל פונה. ריכזנו עבור הקשישים ידע מקצועי רחב במקום אחד בעברית וברוסית ואפשרנו להם להגיע בחיוג ישיר אל אנשי המקצוע שהם זקוקים להם.
כבר עכשיו הפרויקט מעורר עניין ותהודה, ועמותות נוספות פונות לישראכרט כדי לשתף בפרויקט את הקשישים שבהם הן מטפלות. ללא תלות בכרטיס האשראי שהם מחזיקים.
הפיילוט החדשני הזה צובר תאוצה לא רק בקרב הקהילה, אלא בתוך הארגון עצמו. כבר עכשיו אנחנו גאים לדווח על עלייה של 20% במספר העובדים המתנדבים בפעילויות במסגרת הפרויקט עשרות עובדים הביעו רצון להמשיך להתנדב ולסייע יותר במסגרתו אפילו יותר.
מטרתנו בסוף שנת הפיילוט להניח בפני המשרד לשוויון חברתי תוכנית כלל ארצית המבוססת על מסקנות הפיילוט שתסייע בטיפול בתופעה שהפכה למכת מדינה.