KORNIT 4.0 – Transforming Leadership Together תכנית פיתוח מנהיגות בכירה בקורנית

קורנית דיגיטל הינה חברת Fashion Tech  חדשנית ומובילה עולמית, בתחום אופנה דיגיטלית וייצור טקסטיל בר קיימא, לפי דרישה (on-demand production). החברה גלובלית, נסחרת בנאסד"ק ומונה כ-1000 איש ברחבי העולם. קורנית נמצאת  בשנים האחרונות בתהליך של גדילה מואצת (hypergrowth) בשוק דינמי ומשתנה. עם לקוחות החברה נמנים אמזון, אדידס, נייקי, אסוס ועוד. 

הצמיחה המואצת והאסטרטגיה העסקית החדשה של החברה, קורנית 4.0,  מחייבת את קורנית להרחיב ולשנות את ה- DNA העסקי והארגוני שלה.
המנהיגים הבכירים בחברה מצופים במקביל להשיג את היעדים העסקיים האגרסיביים, לבנות תשתיות ארגוניות ולבחון באופן שוטף מהם השינויים הנדרשים בתפקידם (קיימת "מתיחה" בתפקיד עצמו בשל השינויים והגדילה הארגונית). בנוסף בעקבות החזון העסקי קורנית 4.0 להפוך "להובר של עולם האופנה ברת הקיימא", החברה בחנה את האסטרטגיה הארגונית שלה מחדש, כולל תשתיות, תהליכים ועוד ולזהות מה נדרש לעשות כדי להביא את קורנית להצלחה העתידית שלה. 

המטרה של תכנית הפיתוח הייתה לתמוך ולקדם את השינוי הנדרש, לתת כלים למנהיגים להוביל את השינוי של קורנית 4.0 ולאפשר להם להצליח בתפקידם. באבחון לקראת התכנית עלה כי החברה מתמודדת עם המעבר מחברה קטנה וזריזה לחברה גדולה בעלת תשתיות רובסטיות יותר. לצד חדשנות – חיזוק איכות, לצד זריזות וגמישות – תשתיות ו- scale. המורכבות הארגונית עלתה ואילצה את המנהיגים להפנות את תשומת ליבם להתמודדות פנים ארגונית (inbound)  על חשבון מיקוד בשוק ובלקוח (outbound).
החלטנו כי גם אנחנו, במשאבי אנוש, נדרשים להביא פתרון חדשני, יצירתי, ממוקד בלקוח (המנהיגים) ולייצר תהליך פיתוח שיהיה לו אימפקט ממשי על העסק והחברה (מעבר לכותלי "תכנית הפיתוח"). 

בנינו מודל פיתוח חדשני שייתן מענה אינטגרטיבי ומתוכלל לצרכי המנהיגות של המנהלים בפועל. בחנו את המציאות של המנהיגים בקורנית ולמדנו את האתגרים היומיומיים לצד "המתיחה" הנדרשת מהם.
המודל מושתת על ארבעה יסודות (ראה נספח) – מנהיגות עסקית, מנהיגות אנשים וארגון, מנהיגות שיתופית (סינרגיה וקולבורציה) ומנהיגות בכירה של "כסא הנהלה" .
כל יסוד מהווה "מודול" נפרד שנבנים ביחד לכדי תהליך פיתוח מתכלל. כל מודול כלל מגוון תפיסות אקדמאיות לצד case studies של מומחים מהשוק. תרגמנו את תיאוריית value led organization להיבטים פרקטיים בקורנית, פיתחנו כלים ייחודיים ובנינו תהליכים ארגוניים על בסיס התוצאות.
היה חשוב לנו לפעול בשקיפות ושיתופיות גם מזווית ההנהלה – התקיימו מפגשים עם בעלי עניין של קורנית (נציג בורד, לקוחות, אנאליסטים של שוק ההון). חברי הנהלה היו בתפקיד מנטורים על מנת לייצר דיאלוג פתוח וכנה, לשתף בפרספקטיבה של ההנהלה ולחזק את תפקיד חברי ההנהלה כחונכים.
לאורך כל התכנית היה שימוש ב- DATA כמניע לשינוי. הוצגו נתוני אמת של קורנית על לקוחות, data analysis של טפסי המשוב ככלי ללמידה על איכות המנהיגות וזיהוי תימות ב- DNA המנהיגותי, ואנליזה על רשת הערך הארגונית באמצעות טכנולוגיית ONA.
העבודה בתכנית התקיימת בשלושה רבדים – הרובד האישי של כל מנהל כמנוע התפתחות פרסונלי, הרובד החטיבתי – מתן כלים לכל חטיבה לשפר את האפקטיביות שלה, והרובד הארגוני – מיפוי וכלים כלל ארגוניים.
התכנית שמה דגש על פיתוח הקשרים בין מנהיגי התכנית והרחבת הפרספקטיבה שלהם – העבודה עצמה נעשתה בקבוצות הטרוגניות בהיבטי גאוגרפייה ומקצוע.
התכנית הינה גלובלית ודיגיטלית – ולכן נדרשה רמת יצירתיות וחדשנות גם בפלטפורמות ובטכנולוגיה. 

ההשפעה של התכנית על קורנית הייתה משמעותית מאוד –
בהיבטים עסקיים – בעקבות התכנים והמפגש עם מומחי תוכן בתכנית התקיימו יוזמות חדשות להעצמת המיקוד בלקוח ובניית scale, בתחום ארגוני – פרויקט ארכיטקטורה ארגונית, בתחום collaboration פנים ארגוני – כל חטיבה בנתה תכנית עבודה להעצמת הערך באקוסיסטם הארגוני. בהיבטי מנהיגות אישית – כל מנהיג איתר את המקומות בהם נדרש לחזק את הערך לבעלי העניין הקריטי ונבנו תכניות עבודה.
המשתתפים בתכנית דיווחו כי חוזקה היכולת שלהם להטמיע את האסטרטגיה של קורנית ולהצליח בתפקידם, המוטיבציה והמחוברות שלהם לקורנית עלתה.  משאבי אנוש היו חלק ממשתתפי התכנית וכך הרחיבו את סוג הדיאלוג עם המנהלים בארגון. כמו כן בתכנית נבנו כלים ותהליכים שהפכו לחלק מתשתיות משאבי אנוש.

KORNIT 4.0 – Transforming Leadership Together, מהווה נדבך משמעותי בטרנפורמציה העסקית שעוברת קורנית.  הפיצוח החדשני של הסתכלות 360 על תפקיד המנהיג בעולם החדש בכלל ובקורנית בפרט, הביאה ערך משמעותי למשתתפים ולקורנית, ובטאה הלכה למעשה את ערכי קורנית

Aim & High and Dare  ו- We are great together.