The Beauty of Onboarding - ממיתוג מעסיק למסלול קליטת עובד חדש

קבוצת לוריאל, ענקית הקוסמטיקה מס' 1 בעולם, פועלת מהמטה בפריז מתוך ערכים של חדשנות, יזמות, קיימות ואתיקה, הוקמה לפני 110 שנה, פעילה ב-150 מדינות בעולם ומעסיקה כ- 88,000 עובדים. לוריאל בישראל מעסיקה כ-300 עובדים ופועלת ב-2 אתרים: מטה החברה בנתניה ומרכז לוגיסטי בקיסריה, באמצעות 4 חטיבות עסקיות:  מוצרי צריכה, יוקרה, דרמו-קוסמטיקה ומוצרים מקצועיים למספרות. החברה מייבאת, ומשווקת כ-20 מותגים לצרכנים בישראל, מתוך 35 מותגים בינלאומיים מובילים ביניהם: לנקום, לוריאל פריז, מייבלין, גרנייה, וישי, לה רוש פוזה, קרסטס, מן אקפסרט, ארמני, קילס ועוד.

ממיתוג מעסיק לבניית מסלול קליטת עובד חדש  – היופי מתחיל מבפנים

לוריאל היא בית למותגים חזקים ומוניטין עולמי מאוד חיובי וחזק, אולם בישראל היא הייתה פחות מוכרת כמעסיק בשוק העבודה. לפני כשלוש שנים נולד הצורך לחזק את המותג "לוריאל" גם למול מועמדים ועובדים בשוק המקומי, במיוחד בתקופה של תחרות גוברת על הון אנושי ושינויים בשוק התעסוקה. בשנת 2020 גיבשנו והובלנו תוכנית עומק הוליסטית של מיתוג מעסיק. מתחילת תהליך הבנייה האסטרטגי המודל שהוביל אותנו הוא  To Create Beauty Inside Out.  לוריאל מביאה יופי חיצוני לעולם מתוך הייעוד To Create the Beauty that moves the world למגוון לקוחותינו ובסיס תפיסתנו הוא שכדי לחזקה כחברה נחשקת בשוק העבודה, ברור לנו שיש למצבה כחברה מוערכת ונחשקת בקרב העובדים. 

בשנה האחרונה, במסגרת תהליך מיתוג מעסיק, העובדים שתפו אותנו בנקודות מגע שונות, שצעדיהם הראשונים בארגון מתישים ואילו המנהלים הקולטים אף הם, זקוקים לכלים כדי ללמד ולחנוך בצורה מהירה ויעילה יותר. לאור אתגרי השוק, צמיחה עסקית וכניסה של פרויקטים חדשים חוצי ארגון, החלטנו לצאת לדרך  ולבנות מסלול קליטה לעובד חדש, המותאם הן למדיניות הגלובלית והן לצרכים האמיתיים המקומיים של העובדים, המנהלים ושל משאבי אנוש.

מסעו של עובד – כיצד ניצור מחוברות? 

מודל העבודה האסטרטגי שניבנה מתייחס ל 2 צירים מרכזיים: הראשון הוא התכנים שנרצה לגבש ולהטמיע (הכרת השוק, החטיבות, המוצרים, התפקיד, תפעול, נהלים, תרבות וערכים) והשני הוא ציר הזמן (מחוברות מתחילה עוד בתהליך הגיוס והקליטה מתחילה מרגע החתימה על החוזה ועד סיום שלבי הלמידה הראשונים בארגון). 

חברנו לחברת ההדרכה HR PLUS שתתמוך בנו משלב החשיבה, הבנייה ועד לשלב ההשקה. התהליך נמשך כשנה, וניבנה במלואו בשיתוף מלא של כלל העובדים!  לדוגמא, סרטון "ברוכים הבאים" צולם על ידי צוות מיתוג מעסיק, שעברו כהכנה סדנת צילום בטלפון נייד והיו שותפים לכתיבת התסריט. המחוברות והאחריות לתהליך לא יושבת רק על עבודה פנימית של משאבי אנוש, המחוברות מתחילה משלב ההתייעצות וממשיכה לבנייה, השקה והטמעה. 

התהליך הוא חלק ממערך פעילויות שלם בתוכנית משאבי אנוש אסטרטגית ועובד שתוף של הגיוס, למידה ופיתוח ארגוני, ורווחה, במטרה להמשיך וליצור תרבות ארגונית ברוח של לוריאל ולקדם את השפעת ההון האנושי על הצלחה עסקית. 

המסלול כלל מגוון תכנים חדשים וביניהם: סרטון ברכה מהמנכ"ל והעובדים שנשלח לעובד עוד ביום חתימת החוזה בצרוף מידע קריטי שעובד צריך להכיר ביום הראשון לעבודה, מצגת FIT למנהל, סרטון "גלגולו של מוצר" (מה קורה למוצר מרגע החשיבה לשלב הגעתו למדף), מילון מונחים ולומדת מוצרים חווייתית. השקנו משחק פרסים במסגרת הרמת כוסית לחג אשר ישמש אותנו מעתה לימי אוריינטציה, הנגשנו תהליכי למידה לעובד כבר מהחודש הראשון והפכנו תהליך מתיש ומתסכל לתהליך מחבר, יעיל וחוויתי. התוצרים שניבנו מטרתם הייתה לא רק לתת ידע קריטי אלא לעורר סקרנות, וליצור חוויה מרגשת ופרסונלית, מהיום הראשון. 

שיטת העבודה מדגימה את תפיסת העולם שלנו בבסיסי תהליכי מיתוג מעסיק וקליטת עובד:

GROW : קידום צמיחה אישית ומקצועית, DIVERSITY: באמצעות שלוב מגוון של אנשים לאורך שלבי התהליך עודדנו מגוון קולות ודעות.  INNOVATION: ישמנו רעיונות חדשים ביחד עם העובדים. PURPOSE: הבאנו את הייעוד של לוריאל "ליצור את היופי שמניע את העולם" לידי ביטוי פנימה והחוצה ויצרנו השראה והשפעה על הלקוחות פנימיים שלנו: העובדים והמנהלים.  

מ"גיהנום" לחוויה

כאשר יצאנו לדרך לפני שנה המשובים שקבלנו במישרין או עקיפין היו שהקליטה ללוריאל מאוד מורכבת וקשה, עד כדי השימוש במילים "גיהנום". לאחרונה קיבלנו משובים שונים לגמרי: "מעולם לא קלטו אותי בצורה כזו לארגון והגעתי ממספר ארגונים גדולים" "זה תהליך שכל ארגון צריך ללמוד לעשות ככה", "מילון המונחים הגיע בדיוק בזמן" "ואוו אתם נותנים מגוון הדרכות ומשקיעים כבר מהיום הראשון".

בסיכומה של שנה, אנו מבינים שזהו מסע שאין לו סוף, אלא הצלחות לצד אתגרים. במסע הזה נמשיך לשאול שאלות, לתכנן תוכניות, להציב יעדים ולשאוף למצוינות. 

אנו גאים להוביל שינוי ומהלכים, בחברה ששואפת ופועלת בכל יום, ליצור את היופי שמניע את העולם.