Creating beauty inside-out - בניית מיתוג המעסיק של לוריאל ישראל
קבוצת לוריאל, ענקית הקוסמטיקה מס' 1 בעולם, פועלת מהמטה בפריז מתוך ערכים של חדשנות, יזמות, קיימות ואתיקה, הוקמה לפני 110 שנה, פעילה ב-150 מדינות בעולם ומעסיקה כ- 88,000 עובדים. לוריאל בישראל מעסיקה כ-900 עובדים בהעסקה ישירה ובמיקור חוץ ופועלת ב-2 אתרים: מטה החברה בנתניה ומרכז לוגיסטי בקיסריה, באמצעות 4 חטיבות עסקיות: מוצרי צריכה, יוקרה, דרמו-קוסמטיקה ומוצרים מקצועיים למספרות. החברה מייצרת, מייבאת, ומשווקת כ-20 מותגים לצרכנים בישראל, מתוך 35 מותגים בינלאומיים, במגוון רחב של ערוצי הפצה. בין מותגי החברה המובילים: לנקום, לוריאל פריז, מייבלין, גרנייה, וישי, לה רוש פוזה, קרסטס, מן אקפסרט, ארמני, קילס ועוד כחלק מייעודה של לוריאל "ליצור את היופי שמניע את העולם-CREATE THE BEAUTY THAT MOVES THE WORLD".
המסע למצוינות -"מתחיל מפנים ומתגלגל החוצה"
החזון של משאבי אנוש היא לתמוך במסע של לוריאל למצוינות עסקית באמצעות מצוינות בתהליכים משאבי אנושיים. בתקופה של תחרות גוברת על הון אנושי ושינויים בשוק התעסוקה, רצינו לשמר את המחוברות הארגונית של עובדים ולחזק את היתרונות וכוח המשיכה של לוריאל בשוק כחברה מצוינת לעבוד בה. לוריאל מביאה יופי חיצוני לעולם ולמגוון לקוחותיה והבסיס לתפיסת מיתוג המעסיק היא לחזק את היופי הפנימי של לוריאל גם פנימה וגם החוצה. לפני שנה וחצי, התחלנו בבניית תכנית מיתוג מעסיק כוללנית, רחבה והוליסטית ברמת תהליכי עבודה, תקשורת ותוכן.
תפיסה ומודל מארגן – FREEDOM TO GO BEYOND THAT’S THE BEAUTY OF L’ORÉAL
תכנית בניית וחיזוק מיתוג המעסיק כוללת מספר שלבים:
- גיבשנו מודל מיתוג מעסיק, תפיסות, עשינו בנצ'מרק וגיבשנו תפיסה ומודל מארגנים לתהליך
- הגדרנו את הצעת הערך Proposition Employee Value EVP
- למדנו לעומק על תפיסת המעסיק שלנו בקרב עובדים, מועמדים ועוזבים וניתחנו מידע (סקרים, קב' מיקוד ועוד)
- העלינו תובנות עוצמות ארגוניות והחלטנו על אילו נושאים אנו רוצים להתמקד ולבנות תכנית שפור שתוביל לשינוי משמעותי
- לאחר המיפוי בנינו אסטרטגיה, תכנית פעולה ויעדים.
תכנית מיתוג מעסיק היא ריצה לטווח ארוך, ונבנית ואינה סטטית, זהו לא פרויקט חד פעמי, אלא פרויקט שמצריך ניהול שינוי חוצה ארגון בקרב מנהלים ועובדים מכלל התפקידים, הדרגים והאתרים, תכנון, יישום, בקרה, למידה, שותפות ושפור מתמיד.
תכנית העבודה מבוססת על התפיסה שיש לפעול לשפור חוויית העובד וחוויית מועמד וכללה:
- חיזוק תשתיות פנים ארגוניות המשפיעות על מחוברות וחוויית העובד:
- בתחומי תוכן של למידה ורווחה, פתוח וקריירה, קיימות, תרומה לקהילה, ערכי מנהיגות, גוון והכלה ומצוינות
- גיבוש ערוצי תקשורת פנים וחוץ ארגונית והרחבתם בהדרגה
- בניית אסטרטגית תוכן ונראות (אנשים במרכז, אותנטיות, צוותי עבודה, סיפורים אישיים)
- הגדרת תחומי אחריות, שותפים עסקיים, ויעדים ומדדים להצלחה.
- הגדרת יעדים ופרויקטים לשיפור חווית המועמד. הוקם פורום מיתוג מעסיק חוצה ארגון מקרב העובדי, שינונו תהליכי גיוס, חיזקנו קשרים עם קהילת הסטודנטים והרחבנו הזדמנויות קריירה, והטמענו ערכת מיון משחקית מבוססת AI . בימים אלו אנו בשלהי שפור תהליכי קליטת עובד חדש.
הצלחת התכנית מתאפשרת בגלל השותפות העמוקה שבין עולמות משאבי אנוש והתקשורת.
לצד תוצאות עסקיות מצוינות של החברה, ראינו תוצאות והתקדמות משמעותית במגוון מדדי הצלחה:
בשנת 2021 לוריאל זוכה בפרס "אחת מה- 50 המעסיקים הטובים ביותר" מטעם גלובס, שערך סקר עצמאי בקרב מאות חברות בישראל. בתחום הגיוס ,אחוזי הגיוס המגוון עלו, כמות העובדים שנקלטו בחברה מתוך תוכנית "לוריאל למען הצעירים" גדלה משמעותית, המיתוג של לוריאל כארגון נחשק מתחזקת ורמת החשיפה שלנו ברשתות החברתיות עלתה במאות אחוזים.
מיתוג מעסיק קיים בכל ארגון, אם נרצה בזה או לא…
מיתוג מעסיק קיים לכל ארגון ובמסע הזה אנו ממשיכים לשאול שאלות, לתכנן תוכניות, להציב יעדים וללמוד.
היום, כאשר אנו מסכמים בשלב זה, את המסע שלנו עד כה, שהחל לפני כשנה וחצי, אנו בהחלט מבינים שזהו מסע שאין לו סוף, אלא עליות שיאים ואף אתגרים.
בשיתוף ההנהלה, העובדים, אנשי מקצוע ובהובלת משאבי אנוש ותקשורת המטרה היא תמיד לשאוף להשתפר ולהיות חברה שגאים לעבוד בה ולהוביל שינויים מתוך שאיפה בכל יום ויום ליצור את היופי שמניע את העולם!