גיוון, שוויון והכללה 360 מעלות - BEAUTY FOR ALL

קבוצת לוריאל – חברת ביוטי גלובלית מספר 1 בתחומה בעולם , פועלת מהמטה בפריז, הוקמה לפני 114 שנה, פעילה ב- 150 מדינות בעולם ומעסיקה כ- 88,000 עובדים. לוריאל מייצרת, משווקת ומייבאת 35 מותגים מובילים בעולם וביניהם, נקום, לוריאל פריז, מייבלין, גרנייה, וישי, לה רוש פוזה, קרסטס, מן אקספרט, ארמני, קילס, בעלי ערכים של איכות, יזמות וביוט-טק, חדשנות, קיימות וערכים חברתיים, עם מוניטין חיובי חזק בעולם ובארץ הן החוצה כלפי לקוחותינו והן פנימית עבור ועם עובדינו.

לוריאל ישראל, מעסיקה בישראל כ- 300 עובדים בהעסקה ישירה ב- 2 אתרים: מטה החברה בנתניה ומרכז לוגיסטי בקיסריה ומספקת פרנסה למאות יועצות יופי במגוון סניפים קמעונאיים. בישראל אנו משווקים כ- 22 מותגים לכלל הצרכנים ב 4 שווקים מרכזיים: הקמעונאות (רשתות מזון, פארם ושוק פרטי), מקצועי B2B (עיצוב שיער במספרות), דרמו-קוסמטיקה (רשתות פארם ובתי מרקחת), היוקרה. ללוריאל ישראל מבנה ארגוני פונקציונאלי הכולל יחידות מטה (משאבי אנוש, כספים, תפעול, דיגיטל) משולב במיקוד לקוחות (4 חטיבות עסקיות). לוריאל ישראל מתנהלת כחברה גלובלית, ומדווחת להנהלת אזור אירופה.

 

הייעוד של לוריאל  To Create the Beauty that moved the world 

למעלה ממאה שנה לוריאל מקדישה את עצמה לייעוד אחד יחיד ומיוחד שהוא להציע לכל אדם ברחבי העולם את מיטב היופי: לכל סוגי העור והשיער, לכל המינים, לכל הזהויות, לכל התרבויות, לכל הגילאים ולהיות חברת הביוטי המובילה והמכלילה ביותר. האסטרטגיה העסקית שלנו מחוברת לאסטרטגיה ערכית בבסיסה האמונה כי גיוון שוויון והכללה מזינים את החדשנות, ההשראה והשאפתנות שעוזרת לנו ליצור את היופי שמניע את העולם. לשם כך, אנו פועלים במטרייה רחבה של תכנית הקיימות L’OREL FOR THR FUTURE, עבור הלקוחות והצרכנים, עם שותפים עסקיים ועם העובדים כדי ליצור השפעה חיובית בסביבה העסקית החוצה ובארגון פנימה. כדי להוביל ערכים אלו בשנת 2020, יצאנו לדרך עם תכנית אסטרטגית בנושא גוון, שוויון והכללה ארגונית שהחלה בתהליך מיפוי ארוך ומעמיק בלווי הנציבות לשוויון הזדמנויות בעבודה ובלווי העמותה תעסוקה שווה.

 

למדנו על העוצמות שלנו ועל הדגשים לשפור ב- 4 מיקודים: 1. קידום שוויון מגדרי (כארגון נשי הדגש הוא באופן ייחודי על גברים) וטיפח סביבות מכלילות עבור קהילתLGBTQIA  ; 2. האצת שילוב של אנשים עם מוגבלות בארגון ובחברה; 3. אנו מעריכים עובדים וצרכנים מכל הדורות 4. מברכים ומקדמים אנשים מרקע סוציו-אקונומי ותרבותי מגוון.  בשיתוף פעולה עם תחום תקשורת וקיימות, נבנתה תכנית כוללנית, רחבה והוליסטית, ארוכת טווח, תלת שנתית, הכוללת שינוי תפיסה בתהליכי גיוס, למידה, רווחה, נהלי עבודה, תקשורת ועוד. מודל העובדה שלנו כלל הסתכלות הן על ציר הגוון ועל הן ציר ההכללה.  פעלנו בכל בתחומים האלו במטרה ליצור שינוי גם חיצוני בשוק וגם פנימי בארגון. נכון להיום, הצלחנו לשפר את אחוזי הגיוס המגוונים שלנו, לחזק פעילויות הדרכה ורווחה מגוונות, ליצור מודעות אמיתית ולמצב את התחום כחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית משאבי אנוש והעשייה היומיות. 

שמנו דגש בתחומים שבהם רצינו לעשות קפיצת מדרגה משמעותית גם בתרומה לקהילה וגם בהשפעה פנימה בארגון וביניהם, תחום שמתפתח מאוד גלובלית ומקומית במיוחד לאור השינויים הרבים בשנים האחרונות בשוק התעסוקה, והוא יצירת הזדמנויות קריירה לצעירים, מאוכלוסיות מגוונות, במסגרת התכנית L’OREAL FOR THE YOUTH.

 

למדנו שהצלחה טמונה בהכללה! בשותפות רחבה, ביצירת לגיטימציה באמצעות ניהול שינוי מתוך הבנת הבשלות הארגונית ובהדרגה. הצבנו יעדים ותקשרנו את הסיפור, ברגישות. עבדנו עם הספקים הנכונים שרצים איתנו לאורך הדרך. למדנו שחשוב לשתף, אולם בעיקר ליצור ניצחונות קטנים לאורך הדרך. ניהלנו את המתח שבין הומוגניות להטרוגניות ובין מיעוט לרוב ולמדנו מאתגרים, תוך הרבה מאוד הקשבה לשטח ושותפות עם העובדים. גם המנהלים שלנו עוברים עימנו במסע שינוי תפיסתי משמעותי. תכנית ההדרכה למנהלים מנוהלת כפיתוח מנהלים לכל דבר. אנו מובילים תפיסה שהגוון והשוויון לא פוגעים ברוב, אלא מעניקים הזדמנויות לקבוצות מגוונות ו/או לקבוצות מוחלשות.

בנינו תכנית עומק הוליסטית 360 מעלות שמניעה את היופי של לוריאל מבפנים כלפי חוץ וחווינו שעשייה חברתית תורמת למחוברות עובדים ולמיתוג מעסיק ומחזקת הבנה עסקית ממוקדת לקוח. זכינו בהוקרה מצד גורמים חיצוניים מקצועיים (מעלה, נציבות המדינה) והעובדים שלנו מספרים לנו שאנו חברה מאוד אתית, מכבדת, מגוונת ומכלילה, בסקר עמדות השנתי. כיום יש לנו מאגר מועמדים רחב אשר משתלב בלוריאל ובשוק העבודה במהירות, בזכות פוטנציאל ויכולות ולא בזכות ניסיון תעסוקתי. אנו רואים שפור במיתוג מעסיק באמצעות מעורבות אותנטית אורגנית ברשתות החברתיות של מועמדים, מתמחים, סטודנטים ועובדים. הקשר שבין עשייה חברתית ועסקית והשפעתה על מחוברות עובדים ומיתוג מעסיק יצאה מהתיאוריה לפרקטיקה. המסע שלנו החל לפני כשנתיים וחצי, הוא מסע שאין לו סוף, אלא הצלחות לצד אתגרים. אנו נמשיך לשאול שאלות, לתכנן תוכניות, להציב יעדים והכי חשוב ללמוד.

אנו אמיצים לומר שאנו לא מושלמים, אבל אנו מצליחים להוביל שינוי ומהלכים, כחלק מאסטרטגיה כוללת, בהובלה של

צוות ייעודי וביחד עם העובדים וההנהלה, ואנו מאוד גאים להיות חלק מחברה כמו לוריאל ששואפת ופועלת בכל יום, ליצור את היופי שמניע את העולם!