תכנית התנדבות שנתית של עובדי מגדל שוקי הון בתחום החינוך הפיננסי
בית ההשקעות מגדל הון, מקבוצת מגדל, מנהל כ 54 מיליארד שקל ועובדים בו כ 200 עובדים. בשנת הלימודים תשפ"ג, השיק בית ההשקעות תכנית מעורבות חברתית שמטרה חיזוק האוריינות הפיננסית של תלמידים בישראל. מערכת החינוך הפורמלית איננה מסוגלת לתת מענה לצורך המתגבר בחינוך פיננסי לתלמידים, שיחזק כבר מגיל צעיר את האוריינות פיננסית שלהם. אוריינות פיננסית מוגדרת כשילוב של מודעות, ידע, מיומנות, גישה והתנהגות, הדרושים לקבלת החלטות כלכליות נכונות ולהשגה של רווחה כלכלית פרטנית.. רתמנו לטובת כך את היכולות הייחודיות של עובדי החברה. התוכנית כללה 2 פרויקטים שרצו במקביל: קורס חינוך פיננסי לתלמידי כיתות ט באורט סינגלובסקי בת"א (אשכול טיפוח 6), ואירוח של כיתות תלמידים מכל הארץ לימים מרוכזים של חינוך פיננסי שקראנו לו "בית מארח במגדל שוקי הון". מטרות נוספות של התוכנית היו: יצירת סקרנות בקרב התלמידים להשכלה גבוהה בתחום הפיננסי וחיזוק החיבור בין הערכים הארגונים לערכים האישיים של העובדים.
את התוכנית יזמה, הובילה וניהלה מחלקת משאבי אנוש. ההישגים העיקריים של התוכנית היו: 17% מהעובדים בחברה לקחו חלק בתוכנית בהתנדבות ונתרמו סה"כ כ- 175 שעות התנדבות. סה"כ פגשנו חנכנו והדרכנו במהלך שנת הלימודים כ 250 תלמידים רובם מהפריפריה החברתית של ישראל. חיזקנו את ההכרות שלהם עם מושגי בסיס כגון: ריבית, חיסכון, השקעה, תקציב, הלוואה, בורסה ועוד ועוד.. ותוך כדי המפגשים הרחבנו גם את מנעד החלומות שלהם לעתיד. במערכי ההדרכה שלנו שילבנו למידה דרך משחק מונופול פיננסי, סיורים בבית ההשקעות ולמידה המומחים שלנו תוך כדי צפייה במסחרי המסחר בזמן אמת. קיבלנו פידבקים מחזקים מצוותי ההוראה, מהתלמידים עצמם ומעמותת שיעור אחר שהייתה שותפה שלנו לדרך. התוכנית יצרה השפעה חיובית לא רק במעגלים החיצונים אלא השפיעה גם על הארגון והמתנדבים עצמם. המשובים שקיבלנו מהמתנדבים העידו כי חווית ההתנדבו ת עבורם הייתה משמעותית במספר היבטים: ההתנדבות אפשרה לעובדים להביא לידי ביטוי יכולות נוספות שלהם, חיזקה קשרים חברתיים, אפשרה להם לתרום מהידע והניסיון הייחודי שלהם בתחום הפיננסי ובעיקר מילאה אותם בסיפוק על התרומה האישית של כל אחד מהם למטרה חברתית חשובה. יצרנו קהילה פנימית של מתנדבים בארגון שחיזקה כל אחד מהם, חיזקה אותנו כארגון ויצרה השפעה חיובית על החברה בישראל. התוכנית הביאה הסתכלות חדשנית על האתגר של הגדלת ה scale של ההשפעה, שילוב של אמצעי לימוד בהתבסס על מודל הלמידה (10:20:70), הסתכלות צופה פני עתיד על צד Business הארגוני , וניהול קהילת המתנדבים כעוגן המרכזי של התהליך.