ניהול 2.0
אנחנו חיים בתקופה של שינויים מהותיים בעולם העבודה, אחד מהם הוא התפתחות ועיצוב מחדש של תפקיד המנהל. עם תהליכי השינוי שהתרחשו בעולם יצרנו שינוי מהותי בתפיסת תפקיד המנהל אצלנו ויצרנו סוג ניהול חדש, ניהול 2.0.
עד 2019- הלמידה הניהולית בנטורל אינטליג'נס הייתה מהסוג המסורתי והתמקדה בלמידה תוך כדי התפקיד, בעיקר מהמנהלים הישירים (לצד קורס ניהול בסיסי בתחילת הדרך).
ב 2020 פרצה הקורונה לחיינו. המציאות החדשה והכאוטית הציבה לכולנו אתגרים חדשים וכבר בסגר הראשון הבנו שהדרך הכי טובה לשמור ולשמר את העובדים שלנו והמחוברות שלהם לחברה, תהיה דרך המנהלים שלהם.
הקורונה והסגרים חידדו את הצורך בניהול מסוג אחר, כשעולם העבודה שינה את פניו להיברידי והציב בפני המנהלים שלנו (חלקם בתחילת דרכם) אתגרים חדשים שכדי להתמודד איתם היה עליהם לרכוש מיומנויות חדשות לארגז הכלים שלהם.
כך הגענו לצורך בשינוי מיינדסט מגישת הניהול המסורתית לכזו הרואה במנהלים מנהיגים היכולים להוביל את החברה קדימה. מסיבה זו החלטנו בשנה של משבר עולמי שהביא איתו גם משבר עסקי, לשים את רוב הפוקוס שלנו על עיצוב מחדש של התרבות הניהולית ועבודה צמודה עם המנהלים בכל הדרגים.
נטורל אינטליג'נס הינה חברה מובילה בתחום ההשוואות המקוונות העולמי. הפתרון הטכנולוגי של החברה מחבר בין צרכנים לבין מותגים, שירותים ומוצרים ברחבי העולם במגוון נושאים ותעשיות. החברה מונה 450 עובדים וממוקמת בתל אביב.
אז איך יצרנו תרבות ניהולית חדשה:
- הגדרת תפקיד לכל דרג ניהולי– יצרנו את דמות המנהל שאנחנו רוצים שיהיה בחברה ומתוך כך גזרנו את התכנים של תוכניות פיתוח המנהלים שלנו.
- מיפוי המסע הניהולי שעובר מתחילת דרכו בחברה ועד עזיבתו ובהתאם לכך בניית קורס מותאם לכל שלב ודרג (קורס TL, קורס ניהול מתקדם לראשי צוותים ותיקים, קורס דירקטורים, קורס VPs).
- פוקוס על פרקטיקה– שמנו דגש בכל "מוצר" ניהולי שפיתחנו על חיבור בין התיאוריה לפרקטיקה שכל מנהל יכול ליישם באזורים שלו כבר באותו יום.
- חיבור בין המתודות הנלמדות במפגשים לתרבות הניהולית של נטורל אינטליג'נס
- הקמת פורומים ניהוליים-הקמנו פורומים חודשיים לכל דרג ניהולי שמטרתם לאסטרטגיה ולביזנס והצפת השטח.
- למידת עמיתים- הקמנו קבוצות עמיתים קטנות להתייעצות וחשיבה משותפת על אתגרים שעולים מהשטח.
- תהליכי מנטורינג וליווי מדוייקים לכל מנהל- מנטורינג מקצועי חיצוני, מנטורינג פנימי של מנהלים בכירים לעובדים, ליווי עמוק של People Partner ותהליכי קואצ'ינג אישיים של יועצת ארגונית לדרגים הגבוהים.
- השטחת הפירמידה– יצרנו מפגשים תדירים ובלתי אמצעיים של ראשי צוותים עם חברי ההנהלה.
תוצאות ומדדי הצלחה
- בסקר העובדים השנתי ב 2022 עלינו בפרק הבודק את שביעות הרצון מהמנהל הישיר ל 4.29 (מ 4.09 בשנת 2019).
- 85% מהמנהלים שלנו היום התקדמו בתוך הארגון, 60% מכלל המנהלים גדלו בחברה והתחילו בה כעובדים.
- זמן העבודה הממוצע של המנהלים בחברה הוא 6.5 שנים.
- ישנה עליה של 552% בשעות פיתוח המנהלים בחברה ב 2022 בהשוואה ל 2019.
- אימפקט אדיר של העבודה עם המנהלים על המחוברות שלהם לחברה ושביעות הרצון ממנה (4.47 בפרק הבודק את מחוברות המנהלים בסקר השנתי של 2022)
פריצת הדרך
פריצת הדרך שלנו היא בשינוי המיינדסט והתרבות הניהולית לכאלו השמים את המנהלים במרכז- שותפים אמיתיים בניהול החברה תוך 3 שנים ובשביעות הרצון והמחוברות שלהם לחברה.
אם בעבר ראשי הצוותים בחברה היו זרוע ביצועית טקטית, מנהלי משימות שמורידים למטה מסרים ארגוניים, כיום זו שכבה שיוצרת ויוזמת כל הזמן יודעת שהיא משמעותית.
השיפט שנעשה במקום המשמעותי שלהם בחברה העצים אותם והפך אותם לפרואקטיבים, יש להם צורך לעסוק בלמידה הניהולית שלהם, דבר שלא ראינו בעבר.
המנהלים שלנו לומדים הרבה יותר, מכירים לעומק את אסטרטגיית החברה, מהווים חלק אינטגרלי ביישום תהליכים ארגוניים שונים ויש להם שיח פתוח עם חברי ההנהלה והמנכ"ל.
חיזוק והשקעה בלמידה והההתפתחות של השדרה הניהולית על כל רבדיה הביא אותנו למצב בו רוב הקידומים בחברה הם פנימיים. מנהלים שגדלו בחברה והם נטורל בנשמה, עם השפה והתרבות הניהולית שיצרנו- ownerים אמיתיים, פרואקטיבים, סוכני שינוי שבאמת משנים את המציאות בחברה.