מסע מועמד ב-5G

רקע

שוק העבודה עובר שינויים המשפיעים על מחפשי העבודה כמו גם על המעסיקים. הקורונה היינה גורם מרכזי לכך אבל לא רק מתלווה לכך גם הקידמה והטכנולוגיה, היכולת להתנהל בתנאי חוסר ודאות והנורמה של מעבר ממקום עבודה אחד לשני ברגע, תורמות לעניין. הקורונה צמצמה את כוח האדם שפנוי לעבודה בתעשייה באופן משמעותי. השהות הארוכה בבית גרמה לרבים לעשות הסבה מקצועית, לבדוק שוב את המסלול המקצועי ולנסות להפיק את המירב בכל הקשור לתעסוקה.

פלאפון היא חלוצת ענף הסלולר בישראל, תאגיד התקשורת הגדול והמוביל בישראל. החברה מספקת שירותי סלולר וכן מכירת טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים ואביזרים נלווים.  החברה משרתת כיום כ-2.6 מיליון מנויים, והיא מעסיקה כ-1,700 עובדים בפריסה ארצית.

גם אצלנו בפלאפון המצב דומה וחווינו גידול במשרות הפתוחות.

התחרות בשוק התקשורת פוגשת אותנו לא רק מול הלקוחות, אלא גם באיתור ובגיוס מועמדים, ולאחר מכן גם בשימור העובדים והטאלנטים. ולכן אימצנו מודל חדש מהעולם הלקוחות "מסע לקוח" (Customer Journey) וביצענו התאמות ל"מסע מועמד" כך שנייצר עבורו חוויה מהירה יותר, חדשנית, גמישה והיברידית.

הרעיון של המודל היינו להסתכל על התהליך כמסע ולבצע תהליך עומק בו בוחנים את כל נקודות המגע שיש מול המועמד, עוד לפני שחשב שמחפש עבודה ועד לתהליך סיום העסקה.

אגף משאבי אנוש התניע והוביל את הפרויקט בשיתוף המנהלים מהחטיבות השונות אסף פידבקים מעובדים, ביצע מיפוי של קהל היעד, סימון נקודות המגע והאינטראקציות, רגעים משמעותיים שמשפיעים על החוויה ובחינה של המצב הקיים מול הפערים והנקודות הקריטיות.

ניהלנו תוכנית עבודה לשיפור החוויה וחיבור לאסטרטגיית מיתוג מעסיק אל מול החזון והערכים של החברה. 

מטרת העל שלנו להיות חברת התקשורת המובילה והמועדפת בישראל המציעה את הדור הבא של פתרונות התקשורת בסלולר. שווה להיות לקוח פלאפון | שווה להיות עובד פלאפון

כל זאת במיקוד אסטרטגיית משאבי אנוש בארגון להובלת שינויים ארגוניים באמצעות פיתוח והתאמת תשתיות ותהליכי משאבי אנוש לקידום היעדים העסקיים של הקבוצה. 

מטרות:

  • בניית תשתית למיתוג מעסיק אטרקטיבי ממוקד
  • חוויה דיגיטלית וחדשנית 
  • חווית מועמד ועובד
  • תהליכי גיוס וקליטה אפקטיביים ומותאמים לעולם החדש

אבני דרך מרכזיות: 

  1. בניית אסטרטגיית מיתוג מעסיק 
  2. יצירת נבחרת שגרירים
  3. השקת עמוד Tiktok הפונה לקהל יעד של צעירים
  4. ניהול תהליכי גיוס ומיון חדשניים ע"י חדר בריחה דיגיטאלי ופיזי 
  5. הכשרת עובדים חדשים בקורס מתוקשב 
  6. אוריינטציה וחיבור לארגון ע"י קיט קליטה דיגיטאלי 
  7. תכנית פיתוח אישי ומקצועי Triplearn

במבחן התוצאה:

  • עמוד הטיקטוק עם 3.1M חשיפה ו- 26.9K לייקים, ויותר מ- 200 לידים
  • 3,157 חברים בעמוד הפייסבוק 
  • עובד מביא חבר – גידול של 300% בכמות הלידים וגידול של 51%  בגיוסים דרך מקור גיוס זה
  • שביעות רצון גבוהה של מנהלים ועובדים מתהליך קורס מתוקשב וחיסכון משמעותי בעלויות 
  • כ-900 עובדים שנרשמו להדרכות במסגרת תכנית פיתוח אישי ומקצועי, ו- כ 8,000 כניסות לאתר למידה online (קבוצת אלפא)

המודל אותו אימצנו מעולם הלקוחות היינו חדשני בעולמות משאבי אנוש, כמו כן התהליכים בהם התמקדנו הם מותאמים לעולם העבודה החדש, שמנו דגש על יצירת חווית מועמד דיגיטאלית מהירה, גמישה, חדשנית והיברידית.

כחברה פורצת דרך גם התהליכים במשאבי אנוש שעשינו הינם פורצי דרך, לדוגמא: בהקמת עמוד טיק טוק למיתוג מעסיק ובתהליך אבחון מבוסס על חדר בריחה ייחודי שפותח בהתאמה עם תוכן של פלאפון.

מהיר יותר, חדשני יותר, גמיש יותר והיברידי