פיתוח ערכים ב-Riseup - פנימה והחוצה

רקע: 

חברת רייזאפ הוקמה ב 2017 כחברת אימפקט. חברת מוצר שהמשימה שלה לבנות חוסן כלכלי ולגרום לכל ישראלי וישראלית לצמוח כלכלית. 

מבנה החברה הוא מבנה יחסית שטוח, צוות הנהלה ותחתיו סקוודים: קבוצה מולטידיסיפלינרית של עובדים , בעלי משימה להביא ערך ללקוחה, לפתור בעיה במוצר או לבנות חלק חדש במוצר. 

צוות משאבי אנוש ב Riseup עובד גם כן במבנה של סקווד, צוות המונה 4 עובדות, בעל משימה משותפת, לדאוג שכל נושאי משאבי אנוש מתהליך הגיוס ועד העזיבה של העובדת, מכיל בתוכו את החוויה הכי טובה, מצמיחה התואמת לערכי החברה. 

צוות משאבי אנוש עובד כסקווד,  במתדולוגית עבודה של ניהול מוצר: צוות קטן המכוון ערך לקוח, עובדות לפי שפה מוצרית: הזדמנויות דיסקברי ודילוורי. 

החברה וההנהלה בראשה רואה יתרון משמעותי שכל החברה עובדת באותה שיטה , מדברת את אותה שפה, הדבר הגורם לחיבור של העובדות – למוצר, לעובדות ולתרבות. 

החברה הוקמה ואיתה יצאו שלושת הפאונדרים וצוות עובדים מצומצם עם סט של ערכים: 3 ערכים המהווים ערכי המוצר וערכי התרבות מאז ועד היום. 

הערכים הם עבודת צוות, ענווה והכול אפשרי. 

תיאור הפרויקט: 

ב Riseup שלושת הערכים הוטמעו בתחילת הדרך, הן פנימה בתרבות והן החוצה במוצר. יום יום הערכים הללו באים לידי ביטוי בכל דבר שאנחנו עושים: תהליך הגיוס, עבודה וממשקים בין הסקוודים השונים, מקבלים השראה מהקהילת פיידבוק שלנו ועוד. להן הסבר קצר על שלושת הערכים:

הכל אפשרי: גישה חיובית, סביבה מרימה ומפרגנת, yes attitude, העובדה שהחברה עד לא מזמן פעלה רק בשוק הישראלי, תחום פינטק, מודל דמי מנוי הפך את המשימה למורכבת יותר. האמונה שהכל אפשרי היא חלק ממה שגורם לנו להצלחה שלנו. 

עבודת צוות: עבודה המבוססת על אמון, יצירת קשרי עבודה טובים, מכבים. עבודה בחברה מרובה ממשקים. כולנו ביחד נגרום להצלחת החברה. תחושת שייכות גבוהה מאוד ומחוברות עמוקה למוצר. 

ענווה: שיח בגובה העיניים, לא שיפוטי. בצורה זו אנו מתייחסים לעובדות שלנו, ללקוחות שלנו. ענווה באה לידי ביטוי בשאילת שאלות, היכולת לנסות ולטעות, ללמוד מטעויות ולהשתפר. 

 

תוצאות והישגים: 

תרבות ערכית מושכת עליה מועמדים מצוינים, ועובדות נשארות זמן רב יותר 

מכפיל כוח- אין דיסוננס בין הדברים, ויש מכפיל כוח וזה הישג מאוד גדול, מדברים שפה אחת

חדשנות: 

הייחוד של בחברה היא שיש תרבות אחת פנימה והחוצה. כולנו מדברים באותה שפה, גם לעובדות ועובדים שלנו וגם ללקוחות שלנו. הדבר תורם לחיבור ל engagement ומהווה מכפיל כוח.

המדדים והמציאות מראה שתרבות ערכית מחברת יותר, גורמת לאנשים מתאימים לבוא לעבוד כאן. זה מושך, הקהילה בפייסבוק שלנו נותנת ממש הצצה לתרבות.