גיון כדרך חיים - גוון 360 בשטראוס ישראל
נושאת את דגל הגיוון וההכללה כבר למעלה מ-15 שנה, והוא מוגדר כערך מרכזי בארגון, המתבטא באסטרטגיית החברה, תוכניות העבודה והמיקודים של שטראוס ישראל. לא מדובר רק בפרויקטים נקודתיים אלא בדרך חיים שמיושמת 360 מעלות. שטראוס היא בעצם גנרטור של גיוון בכל תחומי פעילותה. אנו פועלים באופן פרואקטיבי כדי לתת ייצוג לאוכלוסיות גיוון ולתת להם ביטוי בכל המעגלים – בתעסוקה, בתרבות הארגונית, בפרסום ובשווק, ברכש מגוון, במיזמים קהילתיים, בשירות מונגש ועוד. אנחנו מאמינים שכדי לייצר הזדמנות אמיתית לכולם – צריך לטפל בחסמים שיעזרו לכל אחת ואחד במימוש העצמי שלו.ה, על אחת כמה וכמה שמדובר באוכלוסיות גיוון שנמצאות בתת ייצוג בשוק התעסוקה או אוכלוסיות מוחלשות. התפיסות הללו עולות בקנה אחד עם הייעוד של החברה שלנו לטפח מחר טוב יותר – עבור אנשים וקהילות. לכן, אנו מתמקדים לאורך השנים בחמישה צירים, ולאורם בונים בכל שנה תוכניות פעולה מותאמות למגמות, לרוח התקופה, שוק העבודה, צרכי העסק והאנשים: )1 )שער הכניסה לארגון והשתלבות בשוק העבודה )2 )מימוש עצמי והתפתחות בארגון )3)תרבות ארגונית מכלילה )4 )צמצום פערים כלכליים )5 )צמצום פערים טכנולוגיים. מתוך עשרות פרויקטים ותוכניות שהובלנו, בחרנו לשים זרקור על 3 תוכניות מזיזות מחוג שיצרנו באופן פרואקטיבי בשנה האחרונה – במסגרת פרויקט "גשר לתעסוקה", נציג שתי תוכנית שנועדו לייצר גשר בין החברה הערבית והחרדית לשוק העבודה באמצעות מתן הזדמנות תעסוקתית והכשרה מקצועית ואישית, ותוכנית נוספת שעוסקת בצמצום פערים וחסמים טכנולוגיים לאוכלוסיות בעלות אוריינות דיגיטלית נמוכה בארגון. תוכנית "זינוק אטלאקה" שפועלת בשיתוף "מעוז", עמותות "קו משווה", "קו אימפקט" ו"קרן אדמונד דה רוטשילד", מאפשרת לסטודנטיות וסטודנטים מהחברה הערבית בשנתם האחרונה ללימודי התואר )ראשון או שני(, להשתלב בחצי משרה בשטראוס למשך שנה שלמה בתחום הלימודים שלהם, לקבל שכר ומלגת לימודים ולקחת חלק בתוכנית קבוצתית ייעודית שמקנה להם כלים ומיומנויות רכות להתפתחות אישית והתנהלות בארגונים. באוקטובר הקרוב, יסתיים המחזור הראשון של התוכנית עם 12 סטודנטים, שחלקם הגדול ישתלב בהמשך בארגון במשרות קבועות. גם יתר העובדים יקבלו תמיכה ולווי בהשתלבות בארגונים אחרים. בשנה הקרובה התוכנית תשוכפל בארגונים נוספים, על בסיס המודל והידע שנבנה בשטראוס. תוכנית "מובילות בשיווק"נוצרה על מנת לאפשר לנשים חרדיות עם רקע בשיווק, להשתלב בתפקידי ניהול מותג בשטראוס ובארגונים אחרים. יחד עם עמותת "מובילות", בנינו תוכנית של 12 מפגשים, שהעניקה למשתתפות ידע מקצועי עשיר, חיזוק מיומנויות בין אישיות וחשיפה לאנשים מובילים בעולם השיווק. מתוך 7 נשים שהשתתפו בתוכנית – 4 כבר השתלבו כמנהלות מותג בשטראוס ובארגונים אחרים. לפרויקט "שטראוס חוגגת עצמאות דיגיטלית" יצאנו בשיתוף ג'ון ברייס פתרונות למידה, מתוך מחויבות לספק לעובדינו מסוגלות תעסוקתית בסביבה דיגיטלית. הפרויקט כלל יריד נודד, שעבר במשך חודשיים בין 11 מפעלים ואתרים לוגיסטיים, מצפון ועד דרום, והכשיר כ-500 עובדות ועובדים שלנו לשימוש בדיגיטל בחיי היום יום ובעבודה. כל התוכניות שלנו נולדו מתוך צרכים ואתגרים המאפיינים את התקופה. מאחר ולא מצאנו פתרונות קיימים בשוק, בכולן יצרנו באופן יזום תוכניות חדשות ומעמיקות בשיתופי פעולה משמעותיים עם עמותות וגופים שונים. פרק התוצאות מציג שביעות רצון גבוהה של המשתתפים ועמידה מעל ומעבר ביעדים שהצבנו לעצמנו בתחילת הדרך. מעבר לתרומה המשמעותית עבור משתתפי התוכניות, לארגונים אחרים ולחברה הישראלית, יש לתוכניות ערך מוסף גדול עבור נשות ואנשי שטראוס – הנהלה, מש"א, מנהלים ועובדים לוקחים חלק בוועדות היגוי, צוותי עבודה, בבניית התוכניות , חניכה ומנטורינג. רבים מהם נחשפים לתרבויות ואנשים שלא תמיד יש להם הזדמנות לפגוש בשגרה. לצד הערך הגדול, תחושת המשמעות והמחוברות הארגונית , התוכניות מאפשרות לנו להיות ארגון טוב יותר, להכיר מקרוב את עולמן של אוכלוסיות מגוונות ולייצר סביבה מכלילה וסובלנית – כי רק שנפגשים באמת מכירים!