אי אפשר להסביר אהבה

שטראוס ישראל מונה כ – 6,000 עובדים, מורכבת ממגוון רחב של דיסציפלינות, תפקידים ודרגים שונים, נגישות טכנולוגית מגוונת ומצב סוציו אקונומי משתנה כמו גם מגוון עסקים ומוצרים  (חטיבת הממתקים, המחלבות, סלטים, קפה ועוד).

באפריל 2022, בתקופה בה עולם העבודה עובר שינוי משמעותי פוסט קורונה והאתגרים מבחוץ רבים, חווינו אירוע פנימי, עסקי ומורכב – ריקול לכלל מוצרי חטיבת הממתקים שנמצאים בכל בית ובית בישראל. החשש מאובדן האמון והמחוברות היה גם חיצוני מול הצרכנים שלנו וגם פנימי מול העובדים והעובדות שלנו. 

איך מגיבים במהירות ומה עושים כדי לשמר את האמון והמחוברות? מה תפקידה של יחידת משאבי אנוש באירוע עסקי שכזה? איך נוכל לסייע לעסק ולא.נשים בניהול האירוע ואיך יראה היום שאחרי? אלו רק מקצת השאלות ששאלנו את עצמינו וקיבלו מענה כפי שיובא במסמך זה. 

בתגובה מהירה ומדויקת, חטיבת משאבי אנוש הובילה את ניהול האירוע 360. סיפקנו מענה לא.נשים ולעסק, בנינו תוכנית לטווח הקצר ולטווח הארוך תוך מיפוי הא.נשים והיחידות המושפעות באופן ישיר מהאירוע, והסתכלות במקביל על כלל הארגון. בפעם הראשונה, כחטיבת משאבי אנוש, ניהלנו קשר ישיר עם הצרכנים שלנו ואף לקחנו חלק בהקמת מוקדי צרכנים, רתימה של כלל העובדים בכלל היחידות והדיסציפלינות למתן מענה טלפוני, ותמיכה בבניית תהליכי עבודה ותסריטי שיחה למענה שירותי וחוויתי. כל אלה דרשו התארגנות, הכשרות וביצוע Up-skill מהיר ומדויק.  במקביל, קבלנו החלטה שכמו תמיד אנחנו שמים בראש וראשונה את הא.נשים שלנו ודואגים לביטחון תעסוקתי וכלכלי, למרות שלא ידענו מתי המפעל ישוב לפעילות, יצרנו מגוון של פתרונות יצירתיים שיבטיחו זאת. לצד זה, ליווינו את ההנהגה והמנהלים בניהול האירוע, יצרנו כלים מתודולוגיות ותסריטי שיחה,  שמרנו על קשר רציף ותקשורת פתוחה ושקופה עם העובדים וכל הזמן היינו עם הפנים קדימה ליום שאחרי.

גם בתקופת האירוע, תוך כדי ניהול האירוע המורכב והרגיש, לא וויתרנו על מהלכים מזיזי מחוג שיבטיחו התפתחות וצמיחה בארגון ויגדילו את תחושת המחוברות והאמון, ואף השקנו מיתוג מעסיק חדש ששם את הא.נשים בקדמה.

תפיסת התפקיד של משאבי אנוש בארגון התחזקה והתבססה כעמוד תווך ושותף משמעותי עבור העסק ועבור הא.נשים. הפרויקט, כפי שמובא כאן, מתאר את תמצית האתגרים, הפתרונות והערך העסקי שלנו כפרופסיה מובילה בארגון בזמן האירוע, ולאחריו בבניית תמונת העתיד של הארגון.