בנק הפועלים
קהילת שגרירים
בבנק הפועלים, המונה כ- 8,500 עובדים הפזורים ב-160 סניפים ברחבי הארץ, התמודדנו עם אתגרים ייחודיים בתחום התקשורת הפנים-ארגונית , העברת מסרים וחיזוק תחושת השייכות לצד חיזוק מיתוג המעסיק והתמודדות עם התחרות על מועמדים בשוק העבודה.
קבוצות וואטסאפ ורשתות חברתיות הפכו לאמצעי תקשורת יעילים יותר. הן מאפשרות תקשורת ישירה, בלתי פורמלית ומהירה יותר, ומעודדות שיתוף פעולה וחיבור בין עובדים מכל רחבי הארץ.
הכרנו בכך שאנשים מחוברים ומקושרים זה לזה יותר מאי פעם בערוצים הדיגיטליים, ורצינו לרתום את כוחן של פלטפורמות דיגיטליות אלה כדי ליצור קהילה חזקה ותומכת בבנק. ראינו צורך במודל תקשורת חדשני שיהיה אפקטיבי יותר ויתאים לעידן הדיגיטלי.
לכן, הקמנו לראשונה בבנק קהילת שגרירים ייחודית. קהילה זו מורכבת מעובדים מכלל חטיבות הבנק, ונבחרה בקפידה על סמך יכולותיה התקשורתיות, מגוון ההיכרויות שלה בבנק ואהבתם לפועלם.
קהילת השגרירים משמשת כמד דופק לתחושות וצרכים מהשטח, ומאפשרת לנו לקבל משוב ישיר מהעובדים. היא פועלת כצינור להעברת מסרים בתוך הארגון באופן לא פורמלי, תוך שיתוף פעולה פעיל עם העובדים בתכנון ויצירת תוכן לתקשורת הפנים-ארגונית ולמיתוג המעסיק שלנו ברשתות.
בנוסף, הקהילה מעלה את המודעות לפעילויות, פרויקטים ואירועים שקורים ביחידות השונות בבנק, ולא תמיד מקבלים חשיפה מספקת.
במסגרת פעילות הקהילה, יצרנו כלים לפיתוח אישי של יכולת ביטוי וסיפור סיפורים (סטוריטלינג) עבור חבריה. זהו כלי רב עוצמה המאפשר להם להעביר את המסרים שלהם בצורה ברורה, מעוררת השראה ומשכנעת יותר.
אז איך עשינו את זה?
הקפדנו על יצירת חיבור וליכוד חזק בין חברי הקהילה. על בסיס החוזקות והערכים המשותפים שלהם, ידענו לעודד אותם לפרסם כמה שיותר בערוצים הרלבנטיים, תוך שמירה על אותנטיות וייצוג אמיתי של חיי העובדים בבנק.
קהילת השגרירים הפכה למודל חדשני ומוצלח לתקשורת אפקטיבית בבנק הפועלים. היא מדגישה את כוחה של הקהילה לתת מענה אותנטי ואפקטיבי לצרכים הפנים ארגוניים והפונים החוצה כמיתוג מעסיק