Featured Image

אסם נסטלה


יוצרים עתיד ביחד

קבוצת אסם נסטלה היא חברת מזון מהמובילות בישראל. במטה החברה השוכן בשוהם וב-7 המפעלים שלנו הממוקמים בצפון ובדרום, אנחנו מעסיקים קרוב ל-  4,000 עובדות ועובדים, המייצגים באופן הטרוגני את כל קשת החברה הישראלית. 

 

הנשים והאנשים בארגון שלנו עוסקים בתחומים שונים ומגוונים החל מייצור, תפעול, לוגיסטיקה, שיווק, מכירות, טכנולוגיה, כספים ועד להנדסה. כולם נהנים מאווירה משפחתית, מסביבה מכילה, ממקום ליצירתיות ומיכולת אמיתית להתקדם ולצמוח איתנו.

 

עם זאת, בצל המציאות המשתבשת לעתים תכופות כל כך, וכמו במרבית הארגונים והחברות בארץ,  גם אנחנו, בתחום הגיוס, מתמודדים עם מצבת הון אנושי חסרה, תחרות גבוהה על מועמדים בשוק, דיאלוג שונה עם הדור החדש של מחפשי העבודה ומחסור בקבלת קורות חיים.

 

כדי להתגבר על האתגר, היה לנו ברור שעלינו לשנות את שיטות הגיוס המסורתיות ולבצע התאמות לעולם העבודה החדש. מתוך ההבנה הזו, יצאנו בשנת 2022 לפרויקט מיתוג מעסיק.

מטרות התהליך:

  • יצירת סיפור ייחודי לאסם-נסטלה שלנו
  • השאת ערך מוסף לעובדים ולמועמדים פוטנציאלים
  • מיצוב אסם נסטלה כמעסיק שטוב וכדאי לעבוד בו
  • תקשור החוזקות שלנו לקהל היעד
  • הגדלת מאגר המועמדים וצמצום משאבי וזמני גיוס

העשייה בפועל:

  • בשלב הראשון, ניתחנו את סביבת העבודה ורקמנו אסטרטגיית USP 
  • בשלב השני – בנינו את אסטרטגית מיתוג מעסיק, תוך יצירת  EVP –employer value proposition
  • בשלב השלישי, פרטנו את המסרים שנרצה שיעברו בתכנים שלנו 
  • בשלב רביעי – תכננו תוכנית שנתית ופריסה של קמפיינים, תוכן ופעילויות ש"ידברו" את מיתוג המעסיק שלנו.

השקת הפרויקט 2023

אחרי שזיקקנו את החוזקות והצרכים שלנו, ערכי הליבה והסיפור הקבוצתי שלנו, בנינו נראות מעודכנת, ויצרנו שפה אחידה תחת הסלוגן: יחד יוצרים עתיד.

שמנו דגש על השתלבות בפיתוח עתיד ענף המזון, על הזדמנויות התעסוקה בחברה גלובלית ועל הסטנדרטים הגבוהים שלנו בתחום היצור.

את המיתוג – השקנו דרך עמוד הקריירה שלנו בסושיאל: אינסטגרם ופייסבוק, תוך יצירת תכנים על פי גאנט שנתי.

לצערנו, האירועים המטלטלים של השבעה באוקטובר הפגישו אותנו עם מציאות קשה מנשוא, ובהיבט הארגוני, נאלצנו להתמודד עם אתגרים חדשים שלא הכרנו, כולל המשך הייצור תחת אש בשדרות ובמפעלינו בדרום, גיוס עובדים בימי חירום ותמיכה בעובדים שלנו בזמן מלחמה.  

במקביל, היה לנו ברור שעלינו להתאים את מיתוג המעסיק, את הפעילות ברשתות ורוח התקשורים לעובדים.

השפה המשותפת הפכה ל- "חזקים ביחד" והיא איחדה את כל הארגון תחת המשימה והנרטיב המשותפים: הירתמות למשימה הלאומית, חיזוק תחושת המורל, הביטחון והשייכות של העובדים וכמובן המשך נוכחות ומיתוג מעסיק ברשתות באופן מותאם.

את העוצמה המשותפת ביטאנו בקמפיין הוקרה לעובדי שדרות שנשארו בעיר כדי להמשיך לייצר מוצרים חיוניים גם כשהעיר פונתה מתושביה;  שילוט חוצות עם מסרים מחזקים; אירוח משפיענים במפעל שנפעמו מהאחריות הלאומית שבוערת באנשינו; הקמת קרן שדרות לעידוד ופיתוח תחום הטכנולוגיה בתעשייה כמפתח לבניית עתיד חדש וטוב יותר לתושבי העיר; התנדבות של עובדות ועובדים מכל רחבי הארגון לסיוע הייצור והאריזות במפעל שדרות; וגיוס מסיבי של עובדים למפעלי הדרום ולמרלו"ג כדי לעמוד בביקושים הגוברים לאספקת מוצרי מזון. 

העשייה של כולנו תועדה ברשתות החברתיות ותרמה לעלייה בנתוני הגיוס וההתנדבות, וכמובן, העלו את המוניטין של כולנו בקרב הצרכנים עם גיבורי העל שלנו משדרות שבלעדיהם לא היו מגיעים די מוצרים למדפים.

 

תוצאות פרויקט מיתוג מעסיק

נוכח המיקודים והאסטרטגיה של מיתוג מעסיק שעוררה הדים ברשתות החברתיות – חווינו שיפור משמעותי ב-  SLA של בגיוס וירדנו מ- 60 ימים בשנת 2022 ל 44 ימים בשנת 2023. שיפור של כ -25%.

כמות הלידים שקיבלנו למודעות הדרושים – הייתה גבוהה מכל מה שהכרנו. 

העובדים שלנו הפכו פעילים ברשתות; הם מתייגים את עמוד הקריירה בגאווה, מעלים תכנים באופן יזום ומשתפים בחוויות העבודה בארגון. 

במהלך המלחמה, נוכח הנרטיב של הביחד – מילאנו את מצבת העובדים החברה במפעלי הדרום,  ומשמרות מלאות של עובדים מהמטה ירדו לשטח, ומלאו את מקומם של העובדים המפונים.

גולת הכותרת של חיזוק שדרות – היתה הקמפיין הטליווזיוני "דווקא עכשיו, דווקא משדרות" שזכה להרבה תגובות חיוביות בקרב עובדים ומועמדים. 

בנוסף, קיימנו סקר עובדים על התחושות שלהם בתקופת המלחמה במטרה לדייק את המענה שניתן לצורכיהם. הציון הממוצע של הסקר עמד על 91% שביעות רצון.

החדשנות בתהליך הייתה מעצם שיתוף הפעולה שלנו כמחלקת הגיוס והשיווק עם העובדים בכל התהליך המיתוגי. בצילומים, בקמפיין טליווזיוני, ודרך הקמת נבחרת שגרירי מותג.

על ידי מינוף העוצמות של המדיה החברתית, לא יצרנו רק נוכחות מקוונת תוססת אלא גם טיפחנו מעורבות אמיתית עם קהל היעד שלנו. יצירת דפי מדיה חברתית ייעודיים אפשרה לנו להציג בפני קהל המועמדים הפוטנציאליים את התרבות הייחודית שלנו, את החזון הערכי של הקבוצה ואת הזדמנויות הקריירה והפיתוח הרבות והמגוונות הקיימות אצלנו.

באמצעות הגברת הנוכחות שלנו ברשתות, במדיה, בשלטי חוצות, בתיעוד של משפיענים, ודרך הגישה החדשנית – מוקמנו כפורצי דרך בתחום הגיוס ומיתוג המעסיק, הצבנו סטנדרט חדש לאסטרטגיות מיתוג יעילה, וכתוצאה מכך, ראינו עלייה בולטת באיכות המועמדים, בשיעורי שימור העובדים ובמוניטין הארגוני הכולל