Featured Image

הבנק הבינלאומי הראשון


 הטמעת מערכת למידה חדשנית "STEP UP"

שם הארגון:הבנק הבינלאומי הראשון               

הפרויקט: הטמעת מערכת למידה חדשנית "STEP UP" המקדמת תרבות של LLL (Long Life Learning)

קבוצת הבינלאומי נמנית עם חמש הקבוצות הבנקאיות הגדולות בישראל. הקבוצה מעניקה מגוון רחב של שירותים בנקאיים ומוצרים פיננסיים ללקוחותיה במקצועיות וברמת שירות גבוהה.
הקבוצה, המעסיקה כ- 3,500 עובדים, פועלת באמצעות חמישה מותגים: הבנק הבינלאומי, מסד, אוצר החייל, יובנק ופאגי, המהווים רשת של כ- 130 סניפים הפרושים בכל רחבי הארץ.
בסביבה התחרותית בה הקבוצה פועלת, חוזקה של הבינלאומי מתבטא בהון האנושי שלה. הקבוצה פועלת באופן שוטף להעצמת ההון האנושי וטיפוחו באמצעות הכשרה, פיתוח אישי ועידוד למצוינות.
הפרויקט המוגש הוא הטמעת מערכת למידה חדשנית "STEP UP" המקדמת תרבות של  LLL (Long Life Learning) בקרב  3,500 מנהלי ועובדי קבוצת הבנק הבינלאומי. הפרויקט נוהל ע"י מחלקת ההדרכה של הבנק. תהליך האפיון של המערכת כלל גישה חדשנית עם התייחסות להיבטים של דאטה, חווית משתמש ופרסונליזציה מתוך שאיפה לקדם תרבות של למידה מתמדת בעולם מורכב ודינאמי. המערכת הותאמה ל- 3 צרכים מרכזיים:
1. תוכן – המערכת כוללת מגוון של תכנים: מקצועיים, טכנולוגים, רגולטורים, מיומנויות וכישורי עתיד באמצעות מגוון של כלים חדשניים: סדרות סטוריז, פודקאסטים, יחידות שמע קצרות עם ליווי טקסט, דפים אינטראקטיביים, לומדות, קורסים א- סינכרוניים בנוסף לכלי הלמידה הקלאסיים כגון: ימי עיון, סדנאות וקורסים ממושכים- פרונטליים, דיגיטליים והיברידיים. ריבוי הכלים ומגוון התכנים מייצר חווית בחירה המקדמת צריכת תוכן ותרבות של למידה מתמדת (ולא מתוך הכרח).
2. דאטה– לכל מנהל ועובד יש גישה לדאטה רלבנטי עבורו הכולל מידע על הכשרות ומסלולי התפתחות מקצועיים, ניהוליים וכישורי עתיד. לכל מנהל פותחו דוחות המאפשרים לו לקדם את תהליך הפיתוח של עובדיו ושלו עצמו מתוך תפיסה שככל שהמידע זמין יותר כך ניהול הלמידה אפקטיבי יותר ומקדם תרבות של מצוינות ושיפור ביצועים מתמיד.
3. חווית משתמש הושם דגש רב על פיתוח מערכת ידידותית אינטואיטיבית בהשראת פלטפורמות ואפליקציות מתקדמות כגון WAZE –ו . NETFLIX -אין צורך במדריך למשתמש. בכניסה לדף הבית נפרס באופן ברור עולם שלם של תכנים ונתונים וכל ההפעלה היא ב"לחיצת כפתור" על חלוניות ויזואליות (ווידג’טים). פותחו מנגנוני חיפוש ותהליכי רישום ידידותיים וקטלוג הכשרות אינטראקטיבי.
פיתוח המערכת  תומך גם ביעדים אסטרטגיים נוספים של מערך משאבי אנוש וביניהם:
ניהול קריירה והתפתחות אישית בתוך תפקיד, מיצוב המנהלים כמנטורים המעורבים בתהליך ההכשרה והפיתוח של עובדיהם, חיזוק ה־ engagement – סלוגן הבנק "משקיעים בך" פונה גם פנימה לעובדים שפותחה עבורם מערכת מתקדמת המנגישה להם מגוון של תכנים להתפתחות אישית, מקצועית וניהולית
גיוון– התכנים במערכת מותאמים לאוכלוסיית עובדי בנק פאג"י השייכים למגזר החרדי,
חיזוק המיצוב של מערך ההדרכה כמקור ידע ללמידה מתמדת וחדשנות.

אנו נמצאים כחצי שנה מיום העלייה לאוויר ובשלב זה הגדרנו את יעד ההטמעה כחשיפה חוויתית עם מעקב פנימי של מחלקת ההדרכה. נציין כי הדוחות הפנימיים מלמדים אותנו על עלייה משמעותית בצריכת תוכן ועמידה איכותית ביעדי למידה בבנק.

המשתמשים מדווחים על חוויה של "עולם חדש", "טכנולוגיות מתקדמות", "חדשנות" בעת השימוש במערכת. מנהלים מדווחים על חוויה חיובית באיתור מידע על נתוני הלמידה של העובד ובתהליך הרישום לקורסים. 

זאת ועוד, במערכת ישנה אפשרות לסימון לייק לתוכן שאהבתי ומיום ליום אנו רואים יותר תיוגים כאלו.

כבר בימים אלו אנו שוקדים על פיתוחים נוספים במערכת לקראת השנה הבאה:
דאטה– הוספת דוח ממוצע ימי הדרכה ליחידה
תכנים– הוספת תת פורטל חדש לקידום למידת עמיתים בכלים דיגיטליים ע"י העלאת סרטונים של עובדים עם טיפים וחידודים בנושאים מקצועיים
פרסונליזציה– הודעות "בדחיפה" מהמערכת לקידום תכנים כגון: "מנהלי מחלקות אחרות צפו ב___", "להלן 5 יחידות התוכן הנצפות ביותר ע"י עובדים בתחומך" וכו'