Featured Image

מכבי שירותי בריאות


  תומכי קריירה

תומכי הקריירה הם פונקציה ארגונית שיזמנו במסגרת מסע העובד החדש לניהול קריירה במכבי  – בטא Next וכחלק מתמונת העתיד להפוך את מכבי ממקום של עבודה למקום של הגשמה. במסגרת הפרויקט הכשרנו מנהלים ואנשי מש"א לנהל שיחות הכוונה ותמיכה 1:1 לעובדים בהיבטים של התפתחות וניהול קריירה. זאת כחלק מסל הכלים שאנחנו מעמידים לרשות העובדים בניהול מסע הקריירה כך שהתהליך הופך מדויק, פרסונלי ומותאם אישית.

בטא Next תפיסת ניהול הקריירה של מכבי היא לא פחות ממהפכה. מהלך שינוי חוצה ארגון בקנה מידה אדיר הכולל תפיסה, פרקטיקה, תשתיות וכלים לניהול ההתפתחות האישית והמקצועית בארגון. פיתחנו (ופיצחנו) את מפת ההזדמנויות לעובדים הכוללת 3 איי התפתחות בהם מגוון רחב של פלטפורמות לפיתוח כישורים אישי (בטא Skills), מקצועי (בטא Pro) או ניהולי (בטא Lead). האי ה -4 הוא אי הכלים (בטא Tools) ובו סט רחב של כלים טכנולוגיים (אבל לא רק) שמטרתם לסייע לעובדים לנווט את מסע הקריירה דרך מגוון הזדמנויות ההתפתחות. 

לצד הכלים הטכנולוגיים והחדשניים (!) שפיתחנו הבנו כי ניהול קריירה מחייב שיח אנושי, בינאישי ובגובה העיניים. באמצעות תומכי הקריירה, ביקשנו להעמיד לרשות העובדים ערוץ אישי דרכו יוכלו לקבל הכוונה, סיוע ותמיכה בניהול מסע הקריירה שלהם. תפקיד תומך הקריירה הוא לתמוך ולהכווין בדילמות אישיות ואתגרים בניהול הקריירה, לסייע בהתבוננות פנימית על שאיפות, רצונות וכיווני פיתוח אישיים, להציע הזדמנויות רלוונטיות ומותאמות אישית להתפתחות ולקיים שיח מבוסס כישורים תוך שימוש במערכת Retrain.

תהליך העבודה כולל פנייה יזומה של העובד לתומך הקריירה באמצעות תשתית טכנולוגית אשר פיתחנו במערכת הלמידה של מכבי – בטא Online. העובד בוחר את תומך הקריירה מתוך מאגר פוטנציאלי בהתאם להעדפתו האישית. מתוך המערכת מתאפשרת פנייה ישירות לתומך הקריירה, מענה על שאלון צרכים קצר ובסופו תיאום פגישת התמיכה – פגישה חד פעמית בת שעה בזמן ובמקום הנוח לשניהם, פרונטלית או וירטואלית.

במחזור ה -1 של הפרויקט הכשרנו 19 תומכי קריירה להוביל שיחות תמיכה לעובדים בעולמות ניהול הקריירה ולסייע בבחירת ערוץ ההתפתחות המותאם להם מבין שפה ההזדמנויות שמכבי מעמידה לרשותם. ברמת הפרט הערך המוסף הוא עצום. העובדים זוכים להכוונה אישית מבעלי ניסיון, נחשפים למידע, לאפשרויות למידה או התפתחות ומעמיקים את הרישות (Networking) שלהם בארגון. תומכי הקריירה מצדם מקבלים הזדמנות לפתח כישורים חדשים ולהתנסות בהם במסגרת הרחבת התפקיד (Up אישי), אפשרות לחזק את המיצוב העצמי, את תחושת המשמעות בתפקיד כמו את השייכות כחלק מקהילת עמיתים לומדת.

ברמת הארגון תומכי הקריירה מהווים סוכני שינוי להטמעת תפיסת ניהול הקריירה ולחיזוק שיח ההתפתחות בארגון Top Bottom ו- Bottom up. תומכי הקריירה כפונקציות לוקליות הם שותפים של מערך הלמידה והפיתוח הארגוני ולכן מסייעים בהנגשת הזדמנויות הלמידה, הכלים ומיקסום השימוש בהם. הכשרתם מהווה הזדמנות ארגונית לפיתוח אישי תוך העצמה של כוחות פנימיים התומכים בחיבור לקולות מהשטח. לכל אלה פוטנציאל השפעה משמעותי וחיובי על תחושת המחוברות למכבי, הן מצדם של העובדים המסתייעים בכלי והן מצדם של תומכי הקריירה.