Featured Image

הבנק הבינלאומי הראשון


  תוכנית פיתוח אישי לבעלי פוטנציאל

קבוצת הבינלאומי נמנית עם חמש הקבוצות הבנקאיות הגדולות בישראל. הקבוצה מעניקה מגוון רחב של שירותים בנקאיים ומוצרים פיננסיים ללקוחותיה במקצועיות וברמת שירות גבוהה.
הקבוצה, המעסיקה כ- 3,500 עובדים, פועלת באמצעות חמישה מותגים: הבנק הבינלאומי, מסד, אוצר החייל, יובנק ופאגי, המהווים רשת של כ- 130 סניפים הפרושים בכל רחבי הארץ.
בסביבה התחרותית בה הקבוצה פועלת, חוזקה של הבינלאומי מתבטא בהון האנושי שלה.
במסגרת התפיסה האסטרטגית של הבנק לפיתוח ההון האנושי בכלל והבנקאי העתידי בפרט, ברקע השינויים הטכנולוגיים, וההבנה שתוכניות למידה והתפתחות מאפשרים לעובדים הטובים ביותר לצמוח ולהתפתח בתוך הארגון, הבנו במשאבי אנוש את החשיבות של יוזמות לפיתוח מקצועי, מיפוי קריירה וטיפוח הכישרונות אשר יובילו להעצמת העובד, לעידוד הדיאלוג בתוך הארגון וחיזוק המחוברות הארגונית.

בהתאם, גובשה תכנית פיתוח והעצמה אישית המיועדת לטאלנטים בעלי פוטנציאל, מנהלים ועובדים, שמייצרים אימפקט, ערך משמעותי מעבר לתפקיד ועובדים העוסקים בתחומים ייחודיים מתפתחים בעולם הבנקאי העתידי (תחומי דאטה וטכנולוגיה).
תהליך זה הוביל לגיבוש נבחרת של  100 עובדים, מכל הדרגים, מנהלים ובנקאים שאינם מנהלים, מכל החטיבות בבנק, אשר מובילותה תיצור קהילה עם מרחב השפעה רחב והעובדים שלוקחים בה חלק יהוו שגרירים בתוך הארגון.

בניית התכנית בוצעה מתוך הבנה שבעידן הנוכחי הפיתוח האישי וניהול הקריירה במסגרת התפקיד, מהווים את העוגן להשתייכות ולמחוברות הארגונית. בהתאם גובשה תכנית המתבססת על שלושה עקרונות:

  1. היבט ארגוני – תפיסת הקבוצה כבעלת השפעה מהותית על הצלחת הבנק, כעובדים המחוללים שינוי, שמצופה מהם ליזום ולהוביל שינויים אשר יצעידו את הארגון קדימה. לאורך התכנית נבנו ממשקי ישירים עם חברי ההנהלה, אשר אפשרו לטאלנטים להעביר מסרים והצעות. ניתן דגש מיוחד להתפתחות האישית של  כל משתתף במסגרת תפקידו הנוכחי באמצעות הקניית כלים ומודלים פרקטיים ומינוף חוזקות מול אתגרים. 
  2. Networking   – הדגשת תחושת ה "יחד", גיבוש קהילה ייחודית הפועלת ומניעה בשיתוף פעולה תהליכים רוחביים בבנק. ניתן דגש לאורך כל התכנית על העמקת ההיכרות ופיתוח קשרים אישיים ומקצועיים בין כלל המשתתפים מכלל הדרגות והחטיבות, אשר יאפשרו לצמוח ולסייע אחד לשני במהלך הקריירה האישית שלהם בבנק מחד ויביאו לסינרגיה בפעילויות משותפות בנוסף. 
  3. יזמות פנים ארגונית – מאמצע התוכנית ולאחר הקניית הכלים הרלבנטיים, המשתתפים החלו לעבוד ביחידים ובקבוצות, ע"פ בחירתם, על יוזמות פנים ארגוניות. הפרויקטים מתכללים את כל הערכים והעקרונות של התוכנית: חדשנות, יוזמה, אימפקט, נטוורקינג וכו.

בימים אלו מסתיימת התוכנית שנמשכה שנה וכללה 9 מפגשים ואירוע סיום ונועדה להבטיח את מובילות ההון האנושי של הבנק. המפגשים כללו תרגול, עבודה עצמית ובקבוצות ונבנו ב- 3 צירים: פנימה– מתן כלים להתפתחות אישית, קדימה– מגמות בעולם העבודה ובבנקאות ואסטרטגיית הבנק, הצידה– כישורי עתיד.
המשתתפים מביעים שביעות רצון גבוהה מתכני התוכנית וגם הוותיקים שבנבחרת, מנהלים ועובדים, מציינים שמעולם הם לא הרגישו כה מועצמים כפי שהם הרגישו במהלך התוכנית.

אנו נערכים להגשת כלל הפרויקטים של המשתתפים להנהלת הבנק. הפרויקטים ידורגו ע"י חברי ההנהלה על פי הקריטריונים הבאים: חדשנות, ישימות והיתכנות, ערך ללקוחות פנים/ חוץ, ערך כלכלי, עד כמה ההצעה עונה על האתגר ואיכות ההצגה. מתוך הבנה שפעילות התנדבותית ותרומה לקהילה במסגרת פעילות הבנק מעלה את ה- engagement הארגוני וכמובן מתוך החשיבות הרבה שהבנק מייחס לפעילות זו, הוקצה תקציב מיוחד לפרויקטים שיוצעו ויאושרו בתחום זה. עשרת הפרויקטים שידורגו עם הציון המשוקלל הגבוה ביותר ובנוסף הפרויקטים בתחום התרומה לקהילה יוזמנו להציג את הצעתם בישיבת הנהלה שתיועד לנושא ובמסגרתה ידונו בפרויקטים שהבנק יאשר לקדם עם הקצאת המשאבים הנדרשים לכך.

HIGH WAY תכנית ה- 100, הינה תכנית חדשנית בכל מרכיביה:

מדובר בתוכנית להתפתחות והעצמה אישית לבעלי פוטנציאל. התוכנית משלבת מנהלים ועובדים בכל הדרגים מכל יחידות הבנק שהנם בעלי השפעה והיא אינה מוגדרת כתוכנית עתודה ניהולית/ פוטנציאל ניהולי וגם לא כתוכנית הסבה מקצועית במסגרת re-skilling. התוכנית, ששוברת את כללי ההיררכיה המסורתיים,  בנויה על בסיס תפיסה חדשנית לניהול קריירה במסגרת התפקיד הנוכחי והיכולת להתפתח, לייצר ולהגדיל את האימפקט הארגוני בתפקיד העכשווי ללא התחייבות לקידום מקצועי/ ניהולי.

התוכנית בונה, מפתחת ומעצימה קהילה של 100 מנהלים ועובדים מכל יחידות הבנק כשכל משתתף מתפתח באופן אישי. זו קהילה גדולה באופן יוצא דופן לתוכנית מסוג זה.

התוכנית נגזרה מהצרכים העסקיים של הבנק ובהתאם ליעדי התוכנית האסטרטגית של ההון האנושי

התוכנית פותחה, נוהלה ועודכנה גם תוך כדי תנועה הן במטרה לתת מענה לאירועים ולנסיבות התקופה בה היא התקיימה בדגש על השלכות המלחמה והן מתוך רצון להיות קשובים לצרכים העולים מהמשתתפים בה.

התוכנית נותנת מקום מיוחד לתחום הנתינה והתרומה לקהילה מתוך החשיבות שהבנק מייחס לנושא בכלל ומתוך ההכרה בגישה המתקדמת שפעילויות מסוג זה תורמות לתחושת הערך ובהתאם מחזקות את המחוברות הארגונית.

בכוונת הבנק לשמר קהילה מתפתחת זו ולייצר עבורה מפגשים ייחודיים מובנים גם בהמשך.