ישראכרט
פרוייקט תקומה
קבוצת ישראכרט היא המובילה מבין חברות כרטיסי האשראי בישראל. קרוב למחצית מאוכלוסיית המדינה משתמשת בשירותי האשראי של הקבוצה. ישראכרט היא מותג מוביל כבר 49 שנה, היא מפעילה כ-4.4 מיליון כרטיסים פעילים וסולקת יותר מ-100 אלף לקוחות עסקיים, יש לה תשתית DATA רחבה, היא פועלת מול רגולציה מאתגרת ויש לה יכולות דיגיטליות מתקדמות. החברה מספקת שירותים פיננסיים, לרבות הנפקת כרטיסי אשראי, שירותי סליקה, הלוואות, פתרונות אשראי ואפשרויות תשלום גמישות. חברת הבת של ישראכרט, פרימיום אקספרס, מנפיקה וסולקת את כרטיסי המותג American Express בישראל.
השנה הנוכחית שונה מכל מה שהיכרנו. שנה מורכבת ומאתגרת, מלווה בדאגה, בחרדות, בחוסר ודאות, בעצב ובזעם. ביום שבעה באוקטובר 2023 העולם התהפך על האומה כולה וכך גם על קבוצת ישראכרט. בחטיבת מש"א הבנו כי בעת שכל העולם קורס על כולם, הדבר הראשון שחשוב עבור כל אחת ואחד מעובדינו הוא הביטחון, הוודאות והיציבות. לפי מודל המחוברות הארגונית של ד"ר שלומית קמינקא הגדרנו את תפקידנו לספק לעובדינו יציבות, המשכיות, שקיפות, אמון וכבוד הדדי. הכל בהדרגתיות, עם חופש פעולה ותרומה אישיים לכל אחת ואחד מהם. המטרה הייתה לתת לכל עובד להרגיש משמעותי ולצאת בדרכו ובקצב שלו מתחושת השפל שאליה נפלנו כולנו. כחלק מיצירת תחושת המשמעות, הבנו שלא כל הידע נמצא אצלנו והעברנו את הכדור ואת האחריות לעובדים – הם העלו רעיונות והם אלה שבחרו מה לעשות וכיצד להשפיע. בכך גם יצרנו תחושת מעורבות והגשמה עצמית בקרב העובדים.
בנוסף, בעבודה צמודה עם ועד העובדים החלטנו להסב מיידית את כל תוכניות העבודה שלנו מלפני אותה שבת ארורה, ולהתאימן למציאות הקשה החדשה תוך הסטת המשאבים, ובלי לצמצם אפילו שקל.
עוד לפני פרוץ מלחמת חרבות ברזל הובילה חטיבת מש"א בישראכרט תוכנית מחוברות ארגונית פרסונלית 360. מטרתה היא להדק את מחוברותם של עובדי ומנהלי החברה לארגון. התוכנית הזו, שאותה כבר התחלנו ליישם עוד הרבה לפני המלחמה, קיבלה תפנית מאז שבעה באוקטובר. המאורעות והמציאות הישראלית החדשה גרמו לנו לשנות את אופני יישום התוכנית והתאמתם לימי המלחמה.
בשמחת תורה התמודדנו בישראכרט, כמו כל עם ישראל, עם ירידה לצרכים הבסיסיים במודל המחוברות הארגונית. לפי אותו המודל נתנו מענה מדויק לכל אחד ממרכיביו, והסבנו את הפעילויות "הרגילות" לפתרונות של "מצב חירום". האי-ודאות, החשש והאימה השתלטו על כולנו. במקום משמעות נדרשנו לפתע לביטחון, לשקיפות לגבי המצב, ליציבות ולהמשכיות, הבסיס – אמון וכבוד הדדי, וגם בריאות פיזית ונפשית Wellbeing: דאגה לסביבת עבודה, לבריאות העובד ובני משפחתו, פרסונליזציה ומתן מענה פרטני מותאם לצרכים.
הטיפול במחוברות רגשית ובחוויית העובד בישראכרט לא רק שלא נפגע כתוצאה מהמלחמה, אלא אף קיבל נופך מרכזי ומשמעותי הרבה יותר, והדבר ניכר בתוצאות:
- הביטחון והיציבות של עובדי החברה נשמרו.
- בשנה כלכך מאתגרת עלינו בדירוג מעלה ESG הבוחן את תחומי האחריות התאגידית, סביבה וממשל תאגידי מציון פלטינה לציון פלטינה +
- דווקא בתקופה של המלחמה החלטנו לקיים סקר פנים ארגוני באמצעות cofaceBDI בפברואר 2024, וממנו עולה כי:
- 71% מהמשיבים ציינו את חברת ישראכרט כמקום עבודה מומלץ, לעומת 66% בסקר הקודם.
- ממוצע ציוני שביעות הרצון של עובדי החברה עומד על 8.39, לעומת 8.07 בסקר הקודם.
- מחקרים רבים מהשנים האחרונות מראים כי דור ה-Z, שרבים מעובדינו נמנים עליהם, מחפשים עבודה עם משמעות וארגון עם נשמה. פרמטר ה"הגשמה העצמית" בסקר עלה ל-7.8 לעומת 7.56 בסקר הקודם.
- שיתוף הפעולה מצד העובדים הוא מלא. מתן היוזמה לכל עובד הוכיחה עצמה. מאות יוזמות שנולדו מהעובדים זכו למעטפת מלאה של הארגון אשר אפשרה את הוצאתן לפועל.
- הגדלת תקציב התרומות והגדרת מדיניות תרומות מותאמת למלחמה וליוזמות העובדים