נטורל אינטיליג'נס
פרסונליזציה במשאבי אנוש
חברת נטורל אינטליג׳נס הינה מובילה עולמית בתחום ההשוואות המקוונות. הפתרון הטכנולוגי של החברה מחבר בין צרכנים לבין מותגים, שירותים ומוצרים ברחבי העולם במגוון נושאים ותעשיות. החברה מונה כ- 500 עובדים וממוקמת בתל אביב. נטורל אינטליג'נס ידועה כמובילה בעשייתה ותרומתה החברתית הענפה, ארוכת הטווח והמעמיקה בנושאי שוויון על סוגיו השונים ובנושאים חברתיים בוערים במדינה.
בשנים האחרונות, נטפליקס חוללה מהפכה בתחום חווית הלקוח הפרסונלית, אשר משפיעה גם על עולם משאבי האנוש. הגישה הפרסונלית הפכה לקריטית במיוחד תקופה זו של דינמיות ושינויים מהירים בעבודה, והיכולת ליצור סביבת עבודה מותאמת אישית הרואה את צורכי העובד, הפכה לגורם משמעותי לשיפור מוטיבציה, שביעות רצון, תחושת שייכות, עליה בביצועים וירידה בשיעור תחלופת העובדים.
לאחר המשבר הארגוני שחווינו בתקופת הקורונה, הבנו שגישה פרואקטיבית זו לניהול משאבי אנוש, המותאמת לצרכים האישיים של כל עובד, היא הכרחית ובעלת אימפקט רב ולכן בשנתיים האחרונות שמנו את הפוקוס על פרסונליזציה בעבודת משאבי האנוש שלנו ב Natural Intelligence ועשינו שינוי בכל אחד מהאספקטים של עבודת היחידה. השינוי התפיסתי והתרבותי שביצענו על ידי הטמעת פתרונות פרסונלים בא לידי ביטוי בהסתכלות מעמיקה על הצרכים האנושיים המגוונים של עובדים על פי המוטיבציות, התשוקות, הרקע ונסיבות החיים השונות של כל אחד מהם.
הטמעת פתרונות פרסונלים לאוכלוסיות שונות בחברה אפשרה לנו לזהות ולתמוך בצרכים הייחודיים של כל עובד. ההתייחסות המותאמת אישית חיזקה את תחושת הערך וההכרה אצל כל עובד, את החיבור רגשי למקום העבודה ואת תחושת השייכות.
הפרויקט יצא לדרך עם שתי מטרות עיקריות
- העלאת מחוברות העובדים
- חיזוק החוסן הארגוני באמצעות חיבור בין קבוצות עובדים בעלות מכנה משותף.
תהליך השינוי הארגוני נעשה בהובלת משאבי אנוש אך בשיתוף העובדים
- עבודת יחידת משאבי האנוש: גיבוש התפיסה הפרסונלית והמענים בכל אחד מתחומי היחידה.
- עבודה עם העובדים: מפגשי קבוצות מיקוד לפי נושאים לקבלת פידבקים ורעיונות מהעובדים.
- הטמעה בשטח: גיבוש והוצאה לפועל של תוכנית להטמעת המענים הפרסונליים.
התוכנית כללה התאמת מענים פרסונלים לכל שלבי מחזור חיי העובד:
- גיוס: מתן משוב מפורט למועמדים שלא התקבלו ושיחות טלפון ממנהלים מגייסים לאחר החתימה.
- קליטה ואונבורדינג: הצגת העובדים החדשים במייל לכל החברה, ושליחת מייל עם מסעדות מומלצות.
- הכשרה ולמידה: התאמת תכנים ואמצעי למידה לצרכים ושאיפות של כל עובד.
- פיתוח וניהול קריירה: מודל פיתוח אישי מותאם של תוכנית Journey.
- שימור עובדים: קהילות פנים ארגוניות, חוגים פנימיים, קבוצות חל"ד ומענים אישיים בתחום המזון וההתנדבות.
- עזיבה ופרידה: שירות ייעוץ קריירה במידת הצורך.
באמצעות תהליך שנמשך שנתיים הצלחנו להשיג את המטרות שהצבנו בהתחלה ולהשריש בחברה מיינדסט המסתכל על העובד כאינדיבידואל עם צרכים ייחודיים ומציע מענים מותאמים בכל שלב במחזור חייו. הגישה הפרסונלית הובילה לשינוי תרבותי, שיפור התקשורת עם העובדים ומעורבותם, פיתוח תרבות ארגונית תומכת ומכלילה, והגברת תחושת הערכה והכרת התודה של העובדים.
הטמעת פרסונליזציה בעבודת משאבי האנוש ב-Natural Intelligence יצרה שינוי אמיתי בתפיסה ובביצוע והובילה לשיפור משמעותי במוטיבציה, בשביעות הרצון ומחוברות העובדים, לירידה באחוזי העזיבה מרצון ולעליה בביצועים ובכך תרמה להצלחה כוללת של הארגון.