אלקטרה מעליות
מוקד שירות חרדיות
מוקד השרות באלקטרה מעליות מונה בעיקר סטודנטים צעירים שמחפשים משרה זמנית כאשר העבודה במשמרות מאפשרת להם שילוב עם שעות הלימוד ולוח המבחנים השנתי. במשך שנים כך פעלנו שכן ברור שאין רבים שרוצים או יכולים להתאים למתוכנת העבודה הנהוגה במוקד הנותן שירות 24/7.
בשנה האחרונה הבנו שמה שעבד עד כה, אינו משרת אותנו יותר.
עם פרוץ המלחמה רבים מהסטודנטים גוייסו למילואים או חזרו לבית הוריהם ויחד עם תקופות המבחנים, אילוצי האוניברסיטה והעזיבות התדירות – הבנו שאנחנו מתמודדים עם כח אדם לא יציב שלא מצליח לשמר סטנדרטים של שרות כפי שאלו מקובלים באלקטרה מעליות.
בנסיון לפצח את הסוגיה, התאמנו את מבנה המוקד כדי שיטיב עם הסטודנטים. הוספנו מתנות, פינקנו בארוחות, התגמשנו במשמרות אך שום דבר לא שינה את העובדה שמדובר היה בכח אדם זמני שלא ראה אופק התפתחותי בחברה ולכן לא פיתח נאמנות אמיתית לארגון או לצרכיו. המוקד הפך לתחנת מעבר נוחה לסטודנטים שהוחלפו עד אותה עת, בסטודנטים אחרים בעלי אותו מוסר עבודה.
הבנו שנדרש שינוי חשיבתי ברמת האסטרטגיה. לא עוד להחליף סטודנטים בסטודנטים, אלא לעצור ולעשות חשיבה מחודשת על פרופיל הגיוס הנכון למוקד השרות, גם אם משמעות הדבר היה לפנות למגזר אחר בתכלית.
ההיפוך החשיבתי התחיל במחיקת כל מה שהיה מוכר ונהוג עד כה ופתיחת הראש לפתרונות חדשים כמו גם לשינויים במתוכנת העבודה שהונהגה עד אותה עת. בהסתכלות על מבנה המוקד ותנאי העבודה הנהוגים בו, התחלנו לחפש את הפרופיל שעשוי ליהנות ואף להרוויח מהמסגרת שהוא מציע. הצלבנו את הממצאים עם הצרכים הארגונים החשובים לנו ביותר והגענו למספר פרופילים אותם היינו נחושים לבחון.
אחד המגזרים שחשנו שעשויים להתאים למסגרת המוקד היה המגזר החרדי, או ליתר דיוק, נשים מהמגזר החרדי. בטרם פנינו לבחון אוכולוסיה זו, בחנו את ההיתכנות לערוך שינויים שברור היה לנו שידרשו ומצויידים בתשובות – יצאנו לדרך החדשה.