Intel
דאטה בשירות משאבי אנוש
שימוש ב- Data Analytics באופן פרואקטיבי
לשיפור תהליכים ובניית אסטרטגיה
חברת אינטל ישראל היא חברה טכנולוגית גלובלית המעסיקה כ- 11,000 עובדים ועובדות בישראל. היא מורכבת מיחידות עסקיות שונות המובילות מוצרים ושירותים בעולמות תוכן מגוונים.
אסטרטגיית החברה נפרטת לתוכניות עסקיות, ואלה בתורן נפרטות ליעדים (OKRs). תשתית היעדים, מגדירה את כוכב הצפון של כל ארגון בחברה, ומאפשרת לו לקבל החלטות לאור היעדים: הן ברמת תעדוף המשימות והן ברמת תיכנון ופיתוח כח האדם בארגון, כך שיהיה המתאים ביותר לטובת השגת יעדיו.
עמידה ביעדים אינה יכולה להתבסס על מאמץ נקודתי כי אם על שגרת עבודה – דרך חיים, לפיה כל ארגון עוקב באופן שוטף אחר ביצועיו, מזהה פערים ומגמות ומכוון את התנהלותו על פיהם.
אחת ממטרותיו של ארגון משאבי האנוש היא לתמוך ביחידות העסקיות על ידי יצירת התשתית הנדרשת לדרך חיים מבוססת נתונים (Data-Driven), שבה ההחלטות הארגוניות מתקבלות על בסיס מידע ונתונים עדכניים ומדויקים שמהווים בסיס לקביעת טקטיקה ואסטרטגיה על ידי צוותי הביצוע והדרג הניהולי.
מטרה נוספת, אשר נמצאת בתהליך מתמשך של שיפור ודיוק בד בבד עם התפתחות הטכנולוגיות בתחום, היא הוספה של כלים המאפשרים חיזוי של מגמות, בהתבסס על נתוני עבר ועל שילוב טכנולוגיית AI.
בזכות החיזוי של מגמות עתידיות, אנו מאפשרים לארגון משאבי האנוש להיות פרואקטיבי בזכות השימוש בדאטה, ולבצע התערבויות ממוקדות ואפקטיביות בשלב מוקדם ככל הניתן.
המודל המארגן לאורו עבדנו מבוסס על 3 רגליים: דאטה פנים אירגוני, דאטה חוץ אירגוני, ותהליך HR 3600.
במסגרת תהליך ה HR 3600, המידע הפנימי והחיצוני שנאסף מוצג בפורום רחב הכולל את יחידות משאבי האנוש השונות (גיוס, שכר והטבות, גיוון והכלה, BHR, וכו'). ההסתכלות ההוליסטית יוצרת שותפות בין הארגונים השונים במשאבי האנוש, ומאפשרת לארגון קבלת ההחלטות מושכלות תוך תיחזוק היכולת להיות שותף אסטרטגי מוביל.
כאשר הזרקור של כלל ארגון משאבי האנוש מופנה לעבר מטרה מסוימת, ההשפעה היא פי כמה גדולה מאשר כאשר כל silo מנסה לפתור את אתגריו באופן עצמאי. הכח שיש בחיבור דאטה מדיסיפלינות שונות כדי לזקק Root cause ולמקד התערבויות, הוא החוזק והערך המוסף של תהליך ה- 360°.
על מנת להמחיש את האופן בו גישה זו באה לידי ביטוי, בחרנו להציג כדוגמאות את התמיכה מבוססת הדאטה של ארגון משאבי האנוש בשתי נקודות הקצה של עובדים בארגון: גיוס ועזיבה. זאת, תוך התייחסות לכלים ושיטות העבודה המאפשרים הצגת מידע פנים וחוץ אירגוני, ותוך התייחסות לתכלול המידע במפגש HR 360°.
כחלק מתוצאות התהליך ניתן למנות שיפור משמעותי ביכולת לגייס ולשמר כוח אדם איכותי, חסכון במשאבי זמן ניהולי ובתקציב, ויצירת Strategic Business Partnership עמוק ומשמעותי המונע ע"י דאטה, המחזק את האמון ומערכת היחסים בין ארגון משאבי האנוש ליחידות העסקיות השונות.
בין ההצלחות המדידות, ניתן למנות יצירה של למעלה מ-75 עמודי תוכן של אנליטיקות דאטה העוסקות בתחום הגיוס, וכן ירידה מתמשכת באחוז עזיבת עובדים את אינטל ישראל, ב- 3 השנים האחרונות.
החדשנות העיקרית בפרויקט היא המעבר משימוש אד-הוק בנתונים לטובת צורך נקודתי, לשימוש יומיומי בנתונים לטובת ביסוס תהליכי קבלת החלטות. בעזרת טכנולוגיה מתקדמת וחיבורים אנושיים נכונים, יצרנו מערכת שמשלבת מידע פנימי וחיצוני ומספקת תמונה הוליסטית של מגמות רלוונטיות, דבר שמיצב את ארגון משאבי האנוש כשותף אסטרטגי בהנהלת הארגון.
.