שטראוס
קהילות למידה מקצועיות
איך למידה וחדשנות משנים את פני הארגון
חברת שטראוס, חברת מזון ומשקאות ישראלית ותיקה עם היסטוריה של יותר מ-80 שנה ופריסה עולמית בכ-15 מדינות, מחוללת שינוי משמעותי בתרבות הלמידה שלה. החברה, שמעסיקה מעל 17,000 עובדים ברחבי העולם, מתמקדת בחדשנות, איכות ומצוינות. לאחרונה, שטראוס השיקה יוזמה פורצת דרך ליצירת "קהילות למידה מקצועיות" כדי להתמודד עם האתגרים של שוק העבודה המודרני.
מדוע צריך קהילות למידה?
במציאות של שינוי מהיר והתפתחות טכנולוגית מתמדת, הלמידה המתמשכת וההתפתחות המקצועית הן חיוניות. המטרה היא לפתח כישורים אנליטיים, יצירתיים וניהוליים, ולהבטיח שהעובדים תמיד יהיו מוכנים לאתגרים החדשים.
הפרויקט "קהילות למידה מקצועיות" נועד לספק מסגרת פורמלית ואפקטיבית ללמידה מתמדת ושיתוף ידע בין עובדים מעיסוקים דומים ביחידות עסקיות שונות. המטרות כוללות שיפור רמת הידע והמיומנויות, עידוד שיתוף ידע וניסיון בין צוותים, עידוד שיתופי פעולה בין יחידות שונות בארגון, ויצירת תרבות ארגונית של למידה מתמדת וחדשנות.
למידה ארגונית וקהילות מקצועיות
שטראוס שואפת להיות ארגון לומד ומתפתח, עם תוכניות UPSKILLING וRESKILLING כדי להתאים את העובדים והארגון לעתיד. קהילות הלמידה המקצועיות הן קבוצות של אנשים שמשתפים ידע ושואפים לשפר את הפרקטיקה שלהם דרך אינטראקציה מתמשכת. הקהילות המקצועיות תורמות לפיתוח מקצועי ולתחושת שייכות בארגון.
עקרונות לבניית קהילות למידה מקצועיות
הקהילות נבנות סביב עקרונות של מיקוד באסטרטגיית הארגון, התאמה לצרכים אישיים ומקצועיים, יצירת רשת מקצועית ללא היררכיה ארגונית, אימוץ מתודולוגיות של למידה אקטיבית, ופיתוח מכפילי כוח לשיתוף בידע.
תיאור התהליך והפעילויות
שטראוס זיהתה תחומי ידע ומיומנויות נדרשים, מיפתה קהילות ופיתחה תוכניות למידה מותאמות לצרכים. קהילות הטכנולוגיה והשיווק כבר פועלות בהצלחה. הפעילויות כוללות וובינרים, סדנאות, הרצאות, סיורים במפעלים, מפגשי למידה חודשיים ואקסלרטורים לפיתוח מומחיות.
סיכום הישגים ותוצאות
במהלך השנה וחצי האחרונות הוקמו שתי קהילות מקצועיות לומדות – קהילת הטכנולוגיה וקהילת השיווק, עם כ-120 ו-140 חברים בהתאמה. אחוז הנוכחות באירועי הלמידה הוא מעל 90%, והתוכניות מספקות מענה רלוונטי לצרכים התפתחותיים. ההצלחה נמדדת באיזון בין בניית היחסים לקידום המטרה, תמיכה ארגונית, חוויה קהילתית שנותנת משמעות ואמון, וזיהוי מוטיבציות. מדדים כמותיים ואיכותיים מראים על תחושות מחוברות, שייכות ומחוייבות לקהילה ולארגון. לאור הצלחת הקהילות הללו, פיתחנו סט כלים ומתודולוגיה ואנחנו יוצאים למהלך של scaleup בהכשרת מובילי קהילות מקצועיות נוספות.
שטראוס – מקדמים מקצוענות ותחושת שייכות
בשטראוס, קהילות הלמידה המקצועיות מעניקות לעובדים לא רק ידע וכישורים חדשים, אלא גם תחושת שייכות ושותפות משמעותית בארגון. זו הדרך של שטראוס להבטיח שהחברה לא רק תעמוד בקצב השינויים, אלא תוביל אותם.