Featured Image

טבע


הטמעת עקרונות מנהיגות חדשים

טבע הינה חברה פרמצבטית גלובלית שכבר למעלה מ-120 שנה, מפתחת ומייצרת תרופות, פרוסה על פני 60 מדינות ברחבי העולם, עם כ-37,000 עובדים, הפועלת בתחומי הפיתוח הייצור, ההפצה, השיווק והמכירות של תרופות גנריות וייחודיות ברחבי העולם. כחלק מהיותה של טבע שחקנית מובילה בתעשיית הפארמה, לאורך השנים, ידעה החברה שינויים ארגוניים משמעותיים. לאחר מספר שנים שבהם טבע התמקדה בייצוב הארגון והובלה לביצועים שיבטיחו את חוסנה העתידי, היא פנתה לשינוי אסטרטגי שיובילו לצמיחה וגדילה. את השינוי הוביל מנכ"ל הארגון החדש, ריצ'רד פרנסיס, יחד עם הנהלת הארגון,  בהם הוגדר ייעוד חדש"we are all in for better health"  ואסטרטגיה חדשה –"חוזרים לנתיב של צמיחה" – Pivot to Growth, שממקדת את האירגון בצמיחה לכיוונים עסקיים חדשים. 

כחלק מהמסע הזה, ועל-מנת להוציא לאור בהצלחה את האסטרטגיה, התחלנו בתהליך לזיקוק התרבות הניהולית הנדרשת להובלה מיטבית והתחלנו בבניית מודל מנהיגות שיגדיר את עקרונות המנהיגות החדשים המותאמים לקונטקסט החדש

עקרונות המנהיגות מהווים "כוכב צפון" עבור מנהלים בשלב הראשוני ולאחר מכן הושקו לכלל העובדים מתוך תפיסת self-leadership בה נושא הובלה ומנהיגות רלוונטי לכולם. בנייה של עקרונות אלו, נעשתה בשילוב של במנהלים והעובדים (Bottom up) ושל הנהלת הארגון (Top down).  

שלב הDesign כלל בנצמרק מקיף עם אירגונים המתמחים במנהיגות ברחבי העולם, כמו גם ארגונים עסקיים משווקים ותחומים שונים. בתהליך למדנו את הטרנדים והמחקרים החדשים בתחום המנהיגות בעולם המשתנה ועל הצורך למעורבות של כלל הגורמים בארגון בכדי לייצר buy-in כבר מהשלבים הראשונים של התהליך. שלב זה כלל הרבה sensing ארגוני וניתוח מעמיק של תוצאות שחלקם לא הפתיעו אותנו, אבל חלקם בהחלט היו חדשים לשיח המנהיגות הארגוני.

שלב ההטמעה היה מאתגר בשל גודל הארגון, מורכבותו, והפיזור שלו ובשל הצורך להניע תהליך של שינויו  mindsetותרבות, מmindset של execution  לmindset של הובלה וצמיחה.  עקרונות המנהיגות החדשים הוטמעו לכל רוחב ועומק הארגון בהובלה של Talent Management  ובשיתוף של ההנהלה, ומשאבי אנוש וכן הוטמעו בכל התהליכים הארגוניים, פרקטיקות ותוכניות הפיתוח השונות.  

 

כיום, לאחר תהליך שארך כחצי שנה, אנחנו גאים שהארגון כבר משתמש ומניע תהליכים ארגוניים המתבססים על חמשת עקרונות שהוצגו. העקרונות הם ישירים ופשוטים ומאפשרים למנהלים להבין את השפעתו על היכולת להוביל את אסטרטגיית Pivot to Growth הממוקדת בצמיחה והובלת הארגון קדימה.