הראל ביטוח ופיננסים
מקשיבים. מעריכים. מפתחים
איך מייצרים תרבות של מצוינות ניהולית בחברה המונה כ-1000 מנהלות ומנהלים? איך מובילים את התהליך באופן המחובר לאסטרטגיה הארגונית, מחזק את השדרה הניהולית, מחובר לצרכים של הדרגים הניהוליים השונים וזאת באופן מתודולוגי, שיטתי ורותם?
'מצוינות ניהולית', הינו פרויקט דגל בהובלת מחלקת פיתוח ארגוני בחטיבת משאבי האנוש בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, חברה מהמובילות בישראל, עם למעלה מ-90 שנות ניסיון. מדובר בפרויקט דגל המגלם בתוכו שילוב חדשני, מתודולוגי והוליסטי של מספר תהליכים ארגוניים, המשלימים זה את זה:
- לראשונה פיתוח מודל 'מצוינות ניהולית' שהינו מודל כשירויות ניהולי, בתהליך משותף ומתודולוגי עם המנהלים בהראל, במטרה לייצר 'תו תקן', שפה ניהולית משותפת ומוסכמת. מודל 'מצוינות ניהולית' הוטמע במספר תהליכים דוגמת הערכת מנהלים, הכשרות ניהוליות ותהליך כניסה לתפקיד ניהולי. בשנה הקרובה יוטמע בתהליכי פיתוח נוספים. המודל מתחיל לתת את אותותיו בדיאלוג ובהשפעה על התרבות הניהולית.
- הקשבה אותנטית לעובדים ועובדות באמצעות הסקר הארגוני 'מצוין להקשיב לך', סקר מחוברות לראשונה מזה עשור, ובכך לאפשר למנהלים כלי ניהולי (באמצעות דשבורד פרסונלי ומעטפת כלים) המחובר לערכים של מצוינות ניהולית. אחוזי מענה של 86%. סרטון סקר בלינק המצורף https://www.youtube.com/watch?v=L7eU1vFxukI
- הערכה ומשוב למנהלים 'מצוין לנהל', בתהליך חדשני המביא לידי ביטוי את שפת המודל ומאפשר משוב המבוסס על 3 נקודות מבט – הערכה עצמית של המנהל, הערכת הממונה וקולם של העובדים ביחידה (שכבת הנתונים הנוספת של הסקר). התהליך נעשה במערכת חדשה, המאפשרת חווית משתמש משודרגת. התהליך הושלם ל-92% מהמנהלים.
- כנגזרת משלושת התהליכים הארגוניים (מודל 'מצוינות ניהולית', סקר ארגוני והערכת מנהלים) ובהתאם לאסטרטגיה הארגונית, פותחו תכניות פיתוח למנהלות ולמנהלים בהראל LeadUP, LeadUP סמנכ"לים, LeadUP מנהלי מחלקות, LeadUP מנהלי צוותים ותכנית LeadUP מנטורינג W2W למנהלות בהראל עבור כ-700 מנהלות ומנהלים בהראל. התכניות פותחו באופן התואם לדרגים השונים והמביא לידי ביטוי את שפת המצוינות הניהולית.
- השקת הפורום הניהולי בהראל ה-UPClub, מפגשים רבעוניים של כ-450 מנהלות ומנהלים. הפורום הושק דווקא בתקופה זו, במטרה לחזק את תחושת השייכות לקהילת מנהלים בהראל, לעורר השראה וחשיבה חדשנית ופורצת דרך, לייצר חיבורים ועבודת ממשקים ולאפשר תקשורת ודיאלוג בין ההנהלה למנהלים בהראל.