Myheritage
הובלת תוכנית "Grow to like a Pro" לקידום פיתוח וצמיחה אישית ומקצועית ב-MyHeritage
הכרות עם החברה: פרויקט זה מתאר את סיפורה של MyHeritage, חברת הייטק גלובלית המונה כ-550 עובדים, שהחלה כחלום להקים פלטפורמה טכנולוגית שתסייע לאנשים לגלות את קרובי משפחתם ולחקור את ההיסטוריה המשפחתית שלהם. החברה קיימת למעלה מ-20 שנים ופועלת מתוך שליחות וחזון להביא טוב לעולם. בשנת 2021, MyHeritage עברה תהליך רכישה ע"י קרן השקעות במטרה להשביח את ערכה ולהפוך אותה לחברה ציבורית. תהליך הרכישה הוביל לשינוי ארגוני רחב שמטרתו, יצירת מאמצים חדשים שיובילו לצמיחה עסקית משמעותית וחיזוק תרבות מעודדת למידה ופיתוח אישי ומקצועי.
עם הצורך העז בהטמעת תהליך השינוי, מחלקת ה-HR שמה לעצמה מטרה לסייע בהובלת התהליך באופן חוצה ארגון ע"י קידום תוכנית שתתמוך ביעדי החברה ותקדם שינוי תפיסתי רחב-היקף. מטרתנו הייתה לקדם ולהטמיע ערכים קריטיים להצלחת החברה בעולם תחרותי, דינמי ומשתנה. ערכים של מקצוענות, חדשנות, מובילות ומנהיגות עסקית ומקצועית, שילוו אותנו במעבר מהיותנו חברה פרטית לחברה העתידה להפוך לציבורית ומובילה בשוק. הפרויקט כלל הקמת והטמעת תשתית טכנולוגית בעולמות הלמידה, יצירת מערך הדרכות להקניית מיומנויות העתיד ובניית קהילות מקצועיות. להלן נפרט על נדבכי הפרויקט:
!Lead Like a Pro – תכנית פיתוח ראשי צוותים – ע"מ לייצר סוכני-שינוי שיסייעו בהובלת תהליך השינוי הטמענו תוכנית שנועדה לרתום את הדרג הניהולי באמצעות תהליך הכשרה משותף שמטרתו הנחת תשתית אחידה של ידע ותפיסות מתקדמות לגבי מקצוע הניהול בחברה ויצירת שפה משותפת בין מנהלים ממחלקות שונות. לאחר שלב של בירור צרכים עם מנהיגי החברה פנינו להגות תוכנית שנועדה להכשיר כ-50 מנהלים בדרג הראשון לאמץ מקצוענות ניהולית ומנהיגותית הנדרשת ממנהלים בעולם העבודה החדש. התכנית יצאה לדרך בשילוב עם חברת הייעוץ, 'קוואטרו' אשר פיתחה עימנו תפיסת הכשרה חדשנית העוסקת בשיפור מיומנויות הניהול בעידן החדש, ביצירת השפעה רחבה ובאימוץ מודל מנהיגות עסקית חדש. התכנית הוגדרה כמוצלחת ביותר ע"י המשתתפים ומנהליהם ושיפרה משמעותית את הסינרגיה בין מנהלים ממחלקות שונות ולכן, עם סיומה הוקם פורום מנהלים שיצר המשכיות לקידום מטרות התכנית.
!Learn Like a Pro – תכנית פיתוח תהליכי ומיומנויות למידה – מתוך הבנה כי על-מנת לעודד תהליכי התפתחות וצמיחה עסקית רחבה עלינו לפתח תרבות המקדמת מקצוענות, בנינו תוכנית שתקדם תהליכי למידה רחבים ותנגיש לעובד את התוכן המקצועי שהוא חפץ להתפתח בו באופן הפשוט והקל ביותר. לאחר שביצענו בירור צרכים מול עובדי החברה, קיימנו תהליך אפיון ואחריו הוטמעה פלטפורמת הלמידה "Juno Journey. הפלטפורמה מאפשרת ללומדים לצרוך תכנים מקצועיים מכל ספק, בכל זמן או מקום בו הם שואפים ללמוד. בנוסף, החלטנו להעניק לכל עובד תקציב למידה בלתי מוגבל על-מנת להקל על תהליך רכישת תוכן הלימוד. כמו-כן, ביצענו מספר מהלכים שנועדו לחזק תרבות המקדמת למידה בחברה ביניהם: הרצאות מומחים, יצירת קמפיין למידה חודשי עם המלצות לתכנים מבוקשים, יצירת ערוצי תוכן על-פי נושאים שזיהינו כאסטרטגיים עבור ה-road map בחברה, יצירת ערוץ סלאק ארגוני לשיתוף בהמלצות תוכן, מינוי נאמני למידה שעוסקים בקידום הלמידה בתוך מחלקתם, יצירת קטלוג פנימי של תכנים מקצועיים לכל מחלקה ואף, מתן במה לעובדי החברה לטובת שיתוף ידע בנושאים בעלי עניין לחברה כמו AI, Chat GPT ועוד.
בטרם יצאנו לדרך, רק לעובדים בודדים הייתה גישה למערכת למידה חיצונית ולכן, רצונם להתפתח היה תלוי במידת המוטיבציה האישית לעסוק בלמידה. שנה לאחר הטמעת התכנית מצאנו כי אחד מכל ארבעה עובדים למד לפחות קורס אחד באמצעות הפלטפורמה שהטמענו. תכנית זו עודנה ממשיכה ומייצרת הדים רבים לחשיבות הלמידה בחברה.
!Grow Like a Pro – תכנית פיתוח עובדים – יצאנו לדרך מתוך תפיסה כי הכישורים "הרכים" שלנו אינם “nice to have”, אלא מהווים "מכפיל כוח", מאחר והם מאפשרים לכל עובד להגדיל את טווח השפעתו בחברה. לאחר תהליך של בחינת הכישורים "הרכים" המשמעותיים ביותר לקידום צמיחה עסקית, הוחלט להתמקד בשבעה נושאים, ביניהם: גמישות מחשבתית, סטוריטלינג ומיומנויות רתימה. התכנית אפשרה לכל עובד לבחור נושא שבו היה רוצה להתפתח וסיפקה סדנאות מעולות, בעלות הרכב הטרוגני לצורך הגברת הסינרגיה הפנים-ארגונית. הסדנאות שמו דגש על תרגול ופרקטיקה ומעבר לשביעות הרצון הגבוהה ולתחושה של 91% מהמשתתפים כי הצליחו לשפר את המיומנויות הרכות במידה רבה, התכנית ביטאה מסר של השקעה בהתפתחות האישית של העובדים בחברה. כיום לאחר סיומה אנו חשות שניתן "לקטוף את הפירות", קהילות חדשות מעודדות למידה וצמיחה אישית נוצרו, שיפור במיומנויות התקשורת והעברת מסרים הובחן בפורומים מקצועיים שונים ועלייה ברמת הסינרגיה הפנים-ארגונית. התכנית סייעה לבסס תרבות של למידה וצמיחה אישית ושיפרה את התקשורת בין עובדים בחברה על-ידי חיזוק ה-power skills שלהם.
לסיכום, סיפורה של MyHeritage איננו סיפור שונה מזה של חברות אחרות בשוק אשר עוברות תהליך של רכישה, אולם הייחודיות שבו טמונה ביכולתם של עובדי החברה "להמציא את עצמם מחדש" באמצעות תהליכי HR מעודדי צמיחה מקצועית ואישית ולמנף את ההזדמנות שנקרתה לפתחם לחזק תרבות של למידה ומקצוענות.