Featured Image

אינטל


 המשכיות עסקית תחת אש – על ביסוס חוסן והשפעה תוך הובלת פתרונות HR חדשניים ומהירים

7 באוקטובר, שעות הבוקר המוקדמות, מתחילים טלפונים והודעות בקבוצות הווטס אפ של עובדים, מנהלים וצוותי HR. המידע מתחיל לזרום, עובדים רבים מעדכנים שהם מגוייסים לצווי 8, דאגה גדולה כלפי מאות עובדינו שגרים ביישובי העוטף, מפעל חיוני בדרום הארץ ובתוכו עובדים שלא יודעים אם יוכלו להגיע הביתה,  פחד, חרדה, ובעיקר תחושת אי וודאות גדולה. ברגעים אלו אנו מבינים שאנו ניצבים בפני אירוע חסר תקדים ומבינים שבמקביל ועל אף ההתמודדות האישית של כל אחד מאיתנו במעגלים האישיים שלו, תפקידנו כאנשי משאבי אנוש הוא להוביל את הנהלת הארגון בניהול האירוע. 

תוך שעה הפעלנו תוכנית חירום מקיפה שמטרתה הייתה לייצר תגובה ארגונית מהירה ויעילה, שמירה על רווחת העובדים והבטחת רציפות הפעילות העסקית. התוכנית כללה תגובות חדשניות ואג'יליות במספר זירות: תקשורת ארגונית, ניהול המשאב האנושי, תמיכה רגשית וכלכלית והתאמות תפעוליות.

אירועי ה 7 באוקטובר העמידו את כל הארגונים מול התמודדויות חדשות. אך אנחנו באינטל, כארגון גלובלי המעסיק כ 11,000 עובדים בישראל, נאלצנו להתמודד בנוסף גם עם ניהול המתח בין הלוקלי לגלובלי, בין ניהול אלפי עובדים למול דאגה לפרט ובין יצירת סטנדרטיזציה למול יצירת מענים ייחודיים. בכל הההחלטות והפעולות שנקטנו הנחו אותנו מספר עקרונות שליוו ועדיין מלווים אותנו בכל התקופה – שמירה על בריאות וחוסן ארגוני, איזון בין צרכי הארגון מול צרכי העובדים, חדשנות ורגישות לאוכלוסיה מגוונת.  

כחלק מהתגובה, הוקם מרכז פיקוד חירום (EOC) לניהול המצב בזמן אמת ונעשה שימוש במערכות מידע מתקדמות למיפוי וניהול סטטוס העובדים. אנו גאים לספר כי במשך כל תקופת החירום הצלחנו לפתח מענה סקיילבילי, הוליסטי, חדשני ואג'ילי לצרכים המשתנים אשר נסב סביב שלושה מעגלים: מעגל הדאגה האישית לעובדים ובני משפחותיהם, שבמסגרתו נבנו מנגנונים ממוחשבים למיפוי וניתוח נתונים, מנגנונים לתמיכה רגשית וכלכלית, כולל פלטפורמות דיגיטליות לייעוץ פסיכולוגי ותוכניות תגמול חדשות לעובדים. כמו כן, הורחבו אפשרויות העבודה מרחוק ונבנו פתרונות חדשניים כמו פלטפורמת "משפחה מארחת משפחה" ותמיכה פרטנית באמצעות "חמ"ל מפונים". מעגל ההמשכיות העסקית כלל ניהול תהליכי גיוס וקליטת עובדים בצורה מותאמת, התאמות בתהליכי הערכת עובדים ועדכוני שכר, ובניית תוכנית תקשורת מפורטת עם עדכונים וכלים למנהלים הישראליים והלא ישראליים להתמודד עם המצב. 

מעגל ההשפעה החיצונית כלל סדנאות ישומיות למנהלים של צוותים מגוונים (יהודים-ערבים) להטמעת כלים ושפה ניהולית להתמודדות עם אתגרי ניהול בתקופת המלחמה, טיפול בתלונות עובדים ופיתוח תוכנית Reboarding  מקיפה לשבים ממילואים. התוכנית כללה שמירת קשר רציף עם אוכלוסיית משרתי המילואים, מנגנוני תגמול, מעגלי שיח עם פסיכולוגים, הדרכה למנהלים ותמיכה במנהלים גלובליים.

הניהול המהיר והיעיל של המשבר תוך פיתוח פתרונות מותאמים אישית וחדשניים לצרכי העובד, הובילו לתוצאות חיוביות והערכה רבה מהנהלת הארגון הגלובלית, המקומית ומהעובדים. אינטל ישראל הצליחה לשמור על רציפות עסקית ועמדה בכל התחייבויותיה ללקוחות ושמרה על מחוברות גבוהה של העובדים לארגון.

ארגון HR שימש כמגדלור של תמיכה וחוסן עבור הארגון והעובדים בזמן משבר, מינפנו את השותפות העיסקית המשמעותית שקיימת יחד עם מומחיות התוכן והמקצועיות להשפעה חסרת תקדים, יוזמה, יצירתיות וחדשנות פורצת דרך שמציבות סטנדרטים חדשים למצוינות במשאבי אנוש. 

אנחנו גאים במה שיצרנו ומרגישים מחוייבות אדירה לספר את הסיפור שלנו בתקווה שיתן השראה לארגונים אחרים.