אמדוקס
תפקוד ארגון משאבי אנוש בעת מלחמה
אמדוקס (Amdocs) הינה חברת הייטק גלובלית מובילה במתן ופיתוח שירותים ותוכנה בעולמות הענן, IOT ה-G5 והטרנספורמציה הדיגיטלית. החברה מעסיקה כ- 30 אלף עובדים ברחבי העולם (4,000 מהם בישראל), מספקת שירותים לשחקנים מובילים בתעשיית התקשורת והמדיה ב-90 מדינות ברחבי העולם. פעילותנו בישראל נפרסת על 3 אתרים, כאשר שניים מהם בפריפריה: רעננה, שדרות ונצרת.
בפרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר היה ברור כי ישראל עומדת בפני משבר חסר תקדים. כבר באותו ערב התכנס צוות החירום של אמדוקס ישראל הכולל את חברי ההנהלה הבכירה בישראל והנהלת HR ישראל על מנת לקבל החלטות קונקרטיות וכן תוכנית לפעילות בתקופה הקרובה.
אמדוקס התמקדה במיפוי האזורים והאוכלוסיות שיש לטפלן בתוך הארגון ומחוצה לו ויצירת מעגלי תמיכה רחבים שנועדו לתת מענה הוליסטי לכלל הצרכים האישיים והארגוניים בעקבות המצב. הוקמה תשתית ארגונית לטיפול בזמן המשבר הכוללת צוות ייעודי, קו חם שפעל 24/7 עבור העובדים ומסד נתונים פעיל. הנהלת החברה וצוותי ה-HR נקטו בגישה של Open Communication ויזמו מפגשים פתוחים, שמרו על קשר רציף עם העובדים ושלחו עדכונים ארגוניים באופן תדיר ושקוף. בתוך כלל האוכלוסיות שדרשו התייחסות בלטו שתי אוכלוסיות ספציפיות:
עובדי שדרות ועובדי אמדוקס בדרום – כבר ב-8 באוקטובר, אמדוקס דאגה לפנות את העובדים המתגוררים באזורי לחימה לבתי מלון בטוחים. זאת עוד לפני שניתן מענה מטעם המדינה. כ-80 משפחות בחרו להתפנות למלון "רמדה נתניה". אמדוקס דאגה לטיפולים פסיכולוגיים, הקמת מרכז פנאי והפוגה לילדי העובדים, שירותי בייביסיטר ועוד. הוקם מרחב עבודה המחובר לרשת המשרדית שאפשרו לעובדים להמשיך לעבוד כשרצו, סופקה ארוחת צהריים מעבר לארוחות המלון.
אחד הנושאים שדש התייחסות חדשנית היה אל מול אוכלוסיית המנהלים בארץ ובחו"ל – נערכו סדנאות ייעודיות לכ-1,500 מנהלים שאינם ישראלים שכללו הסבר על מורכבות המצב, מגוון התרחישים שהעובדים חווים ודרכי התמודדות ותמיכה, זאת לצד תפקידם של המנהלים בחו"ל בשימור ההמשכיות העסקית של החברה. גם למנהלים ישראלים נערכו סדנאות חוסן וניהול בזמן משבר והופקו Toolkits להקניית כלים להתמודדות עם המצב.
מעבר לכך אמדוקס תמכה בכלל העובדים במתן סיוע רציף ומגוון רחב של אפשרויות להתנדבות בקהילה.
הישגים ותוצאות: 80 משפחות מאזורי העימות פונו למלון רמדה נתניה | 1,500 מנהלים שאינם ישראלים השתתפו בסדנאות ייעודיות | כ-1,000 עובדים נתנו יותר מ-7,000 שעות התנדבות | 1.2 מיליון ₪ נתרמו לתחום בריאות הנפש | 400 לפטופים נתרמו | הוקם קו חם שפעל 24/7 לטובת העובדים | סדנאות מגוונות לעובדים ומנהלים | מפגשים עם משפחות חטופים ומיצגים להעלאת המודעות להחזרתם.
חדשנות ויוזמה: הבוקר הקשה של השביעי באוקטובר זעזע את כלל מדינת ישראל והוביל להתמודדות מורכבת ולצרכים מידיים שנדרשנו לתת להם מענה כחברה עסקית. אמדוקס ישראל הגיבה באופן מיידי למשבר, בנדיבות ורוחב לב, ונקטה מאמצים נרחבים לטובת הקלת הסיטואציה לעובדי אמדוקס ומשפחותיהם. כחברה בעלת סניף מרכזי בדרום, אתר שדרות אחת היוזמות המשמעותיות היא בפינוי משפחות עובדי אמדוקס בדרום ואזורי הלחימה כבר למחרת היום למקומות בטוחים ברחבי הארץ והמשך ליווי ותמיכה לאורך כל התקופה ע"פ הצורך המשתנה. מעבר לכך כחברה גלובאלית בעלת סניפים רבים ברחבי העולם הובילה ליוזמה נוספת של תיווך הסיטואציה לקהילת המנהלים הגלובלית באמדוקס ומתן מענה באמצעות פיתוח סדנאות ייעודיות לטובתם ולטובת הצוותים והעובדים אותם הם מובילה.