Featured Image

תעשייה אווירית


הון אנושי בזמן מלחמה

התעשייה האווירית הינה החברה הביטחונית-טכנולוגית הגדולה והמובילה בישראל, העוסקת בתעופה, חלל, הגנה, וחברת המו"פ הגדולה בישראל. אנו מספקים טכנולוגיות ומערכות חדישות ביותר בכל התחומים: ים, אוויר, יבשה, חלל וסייבר, לשווקים צבאיים ומסחריים.
התעשייה האווירית גאה להיות מובילה עולמית בתעשייה הצבאית והאזרחית. מגוון היכולות והפתרונות שאנו מספקים ללקוחותינו נותנים מענה לאתגרים בפניהם הם ניצבים, תוך הסתכלות מתמדת אל העתיד. היקף העסקה של כ-15 אלף עובדים במקצועות מגוונים ושונים – ההון האנושי של התעשייה האווירית עומד בבסיס היכולת שלה לפתח טכנולוגיות מתקדמות, לייצר מוצרים ולספק את הפרויקטים ללקוחותיה.

המצוינות שלנו היא הרבה מעבר לטכנולוגיה: היא צירוף ייחודי של ידע נרחב, אנשים מצוינים, מבנה ניהולי מוביל ואסטרטגיה ששמה את החדשנות וצרכי השוק במרכז. 

בזמן מלחמת "חרבות ברזל", התעשייה האווירית מתמודדת עם אתגרים משמעותיים, כגון גיוס מאסיבי של עובדים למילואים, עובדים ובני משפחות שנפגעו, משפחות שכולות, משפחות שפונו, ועובדים רבים שנאלצו להישאר בבתיהם עם משפחותיהם. מערך ההון האנושי זיהה את הצורך ליצור מעטפת חוסן ארגונית רחבה, שתאפשר את המשך התפקוד התקין של החברה, על כל היבטיו – משמירה על תפוקה עסקית ופיתוח מוצרים לצרכי הביטחון הלאומי, מתן מענה הוליסטי לכלל האוכלוסיות המושפעות.  

התהליך 


בתקופה המאתגרת של המלחמה, התעשייה האווירית מובילה גישה חדשנית וייחודית של "חוסן ארגוני – מודל 360°" רחב היקף שהוכיח את עצמו. המודל משלב מענים מגוונים בארבעה ממדים מרכזיים:

  • חיזוק המנהיגות – הכשרות ייחודיות למנהלים בנושאי חוסן ברבדים עסקיים, אישיים, צוותים ומנהיגותיים להתמודדות בתקופת משבר, כולל אימונים בהובלת צוותים היברידיים/וירטואליים וניהול עומסים ולחצים.  
  • מערך תמיכה הוליסטי  שנותן מענה פסיכו-סוציאלי מותאם –  קו סיוע 24/7, הרצאות וסדנאות חוסן וליווי אישי, מיפוי פגיעות, תמיכה נפשית כוללת לעובדים ומשפחות (טיפולים פרטניים/קבוצתיים, כלים דיגיטליים, מיינדפולנס), תמיכה כלכלית וסיוע דרך קרנות וארגונים חיצוניים רלבנטיים.
  • העצמת מערך ההון האנושי – קבוצות עמיתים, סדנאות והטמעת כלים דיגיטליים מתקדמים לזיהוי וסיוע לאוכלוסיות בסיכון, התראות והתערבויות מידיות ע"י צוותי סיוע.
  • תמיכה בעובדי החברה שגויסו למילואים – תוכנית רחבה הכוללת ליווי העובדים והמשפחות לאורך כל תקופת המילואים, קליטה מחודשת כולל חבילות קליטה אישיות, טיפול נפשי, הכשרות למנהלים הרלבנטיים ומרחבי שיתוף וחיבור.    


בנוסף , החברה רתמה את העובדים לתת מענה חברתי-קהילתי באמצעות יוזמות כגון פעילות התנדבותית בחקלאות, תמיכה בעסקים באזורי לחימה, פרויקטים התנדבותיים לחיזוק קהילות מוחלשות, והטמעת תפיסת "אקו-סיסטם" נרחב.

התהליך מתאפיין בפעילות משולבת של מערך ההון האנושי עם המנהיגות הבכירה בחברה, באמצעות קבלת החלטות אסטרטגיות בחמ"ל החברה, שייעודו תיאום וסנכרון הפעילות מול גורמים פנימיים וחיצוניים לחברה. פעילות זו מתבצעת תוך הפעלת תקשורת דיגיטלית מתקדמת, מתן מענים ממוקדים לשלבי המשבר השונים, שימוש בנתונים המשתנים וחיבור אישי לצרכי העובדים והמנהלים בחברה. 

המודל של "חוסן ארגוני – מודל 360°" שילב לראשונה מענים אסטרטגיים, טכנולוגיים, נפשיים, כלכליים וקהילתיים תוך ראיית ההון האנושי כמשאב עיקרי וחיוני. היישום המוצלח הוביל לעמידה ביעדים העסקיים ולהמשכיות עסקית מלאה, חוסן ונאמנות עובדים תוך שיפור המחוברות, וכל זאת בתקופה הקיצונית של המלחמה.

התוצאות

היישום המוצלח של התוכנית הרב-ממדית הוכיח את עצמו כמודל להתמודדות מוצלחת בעת חירום. כ-1,500 מנהלים עברו הכשרות ייעודיות, מה שהוביל לשיפור משמעותי ביכולת הניהול בחירום. קו סיוע 24/7 סיפק מענה לאלפי עובדים ובני משפחותיהם. תוכנית ייחודית לעובדים שחזרו משירות מילואים כך שאיתרנו עשרות עובדים הזקוקים לתמיכה נוספת. ליווי צמוד של 25 עובדים שאיבדו קרובי משפחה הוביל לחזרה מלאה לעבודה של 90% מהם תוך חודשיים.

 מדדי תפוקה, שביעות רצון עובדים ותחושת שייכות ארגונית שיפרו באופן דרמטי. התוצאות הכספיות של החברה אף המשיכו לשבור שיאים חדשים – הרבעון הראשון של 2024 הפך לרבעון הרווחי ביותר בתולדות התעשייה. התעשייה האווירית הדגימה כי השקעה מושכלת בחוסן ההון האנושי היא לא רק צו מוסרי אלא אסטרטגיה עסקית מנצחת בעידן הוודאות. 

 

חדשנות

החדשנות הבלתי-שגרתית שלנו לא התמקדה בטכנולוגיות חדשות בלבד, אלא באה לידי ביטוי גם בגישות ייחודיות לניהול ופיתוח ההון האנושי. ראשית, היינו חלוצים במתן מענים מותאמים אישית לאוכלוסיות שונות שהושפעו מהמלחמה כמו משפחות שכולות, עובדים מפונים ועובדים שחזרו משירות מילואים ממושך. פיתחנו תוכניות קליטה חדשניות הכוללות התייחסות רגישה למצבם הנפשי והסתגלותם מחדש, דבר שמעיד על הרחבת תפיסת האחריות שלנו מעבר לגבולות הארגון.

במקביל, אימצנו שיטות תקשורת חדשניות ומותאמות אישית כדי להנגיש מידע חיוני בצורה היעילה ביותר. זה כלל הודעות SMS אישיות, הנחיות ממוקדות לקהלי יעד ספציפיים ושילוב של פלטפורמות דיגיטליות מגוונות. נקודת השיא של החדשנות שלנו הייתה היוזמות לתרומה לקהילה כמו הסבת ימי גיבוש לתרומה חקלאית, רכישת מוצרים מעסקים באזורי לחימה ופרויקטים רגישים כגון "מתכון עם זיכרון" , אתר זיכרון הנמצא בפורטל הראשי של החברה, שאפשר לעובדים לחלוק זיכרונות של יקירים שנפלו במלחמה. מהלכים מקוריים אלו הדגימו רגישות חברתית גבוהה ומחויבות לערכים הומניים.

לסיכום התעשייה האווירית הוכיחה עצמה כמובילה לא רק בתחום הטכנולוגי, אלא גם בניהול מוצלח של ההון האנושי בזמן חירום. באמצעות חשיבה יצירתית "מחוץ לקופסא", היא פרצה את גבולות החשיבה המסורתית והתאימה את עצמה במהירות לנסיבות המשתנות. הגישה החדשנית והממוקדת חיזקה לא רק את הרציפות והתפוקות העסקיות, אלא גם את החוסן, המחויבות החברתית והקשרים האנושיים המשמעותיים בתוך הארגון.