Featured Image

ZIM Integrated shipping services


 מבפנים החוצה אסטרטגיית מיתוג המעסיק של צים

צים היא חברת ספנות גלובלית, המנוהלת מהמטה בישראל, אשר במשך 79 שנות קיומה הפכה לחברה גלובלית מובילה, אג'ילית וחדשנית. החברה הונפקה ב-2021, בNew York Stock – Exchange בשיא תקופת הקורונה ובהצלחה רבה.

צים מדורגת במקום התשיעי ברשימת חברות הספנות בעולם, מציעה שירותים דיגיטליים, עם פעילות מבוססת ב-120 מדינות, המשרתת כ-30,000 לקוחות במעל 350 נמלים ברחבי העולם.   

חברת צים חרטה על דגלה שונות וגיוון תרבותי. לפני כחמש שנים פתחנו בתהליך מיתוג המעסיק במהלכו הבנו, כי המבנה הארגוני הפונקציונלי של צים מחייב אותנו ליצירת מכנה משותף רב תרבותי ורחב, ועוררו בנו צורך ורצון ליזום ולייצר פתרונות ואסטרטגיות מקוריות וחדשניות, גם בתחומי גיוס. 

למחלקת משאבי אנוש (HR) – שיזמה את מהלך מיתוג המעסיק בצים, מתוך הבנת התמורות, הטרנדים והצרכים שמכתיב שוק העבודה הגלובלי, חברה  מחלקת השיווק, הפועלת ממטה החברה, בונה ומובילה את מהלכי השיווק והמיתוג, ומפיצה את הברנד של צים, ה-Z Factor.

המטרות האסטרטגיות של תהליך מיתוג מעסיק:    

  • מיצוב ובידול של צים כחברה אג'ילית וחדשנית, כמעסיקה וכשחקנית מרכזית בשוק התחרותי.
  • יצירת חיבורים בין אישיים חזקים שיגדילו את מעורבות העובדים ויעוררו אותם לייצג את צים כשגרירים המעידים על איכויותיה.
  • הגברת החשיפה לאווירה ולתנאים שמציעה החברה ושיקוף איכויותיה של צים כמעסיק בפני מועמדים.ות חדשים.ות ובפרט טאלנטים רלוונטיים.    
  • לגלות חדשנות, להמציא שיטות ולנסח מתודולוגיות מקוריות שיסייעו בגיוס מועמדים.ות וטאלנטים ובפרט בקרב דור ה-Z שנמשך למקומות עבודה בעלי נטייה חדשנית, טכנולוגית, ויזואלית וגלובלית. 

לשם כך בנינו מספר תוכניות דיגיטליות וחדשנות, ובהן תוכנית הדגל של צים: קהילת StorytellerZ – זוהי קהילה וירטואלית ודיגיטלית שקיבלה הכשרה מקיפה לשימוש במדיה חברתית בכלל, ולינקדאין בפרט.

פעולות נוספות שנקטנו היו יצירת נוכחות גבוהה באתרים בינלאומיים לגיוס עובדים, כגון Glassdoor, Indeed, פיתוח ושימוש באמצעים דיגיטליים ובטכנולוגיות חדשניות, כגון AI, בדגש על חווית המועמד וייעול תהליכי הגיוס, הן עבור המועמדים.ות והן עבור המגייסים.ות, הטמעת כלי לראיונות ראשוניים דיגיטליים בווידאו (Webcand) והערכות מועמדים באמצעות משחקי הערכה קצרים וממוקדים במובייל (Gamification) שנועדו לקצר ולשדרג את תהליך הגיוס, תוך חוויה חיובית ודיגיטלית למועמדים.ות. כמו כן פתחנו והתאמנו תוכניות, קמפיינים ופרויקטים לשווקים השונים ולאוכלוסיות שונות על בסיס ניתוח צרכים ייחודי לכל מדינה. 

בזכות שלל התוכניות ובפרט בזכות ה- StorytellerZעלתה כמות העוקבים אחרי צים ברשתות החברתיות, חלה עליה בציונים שחברת צים קיבלה באתרים השונים ועלייה בכמות הגיוסים המוצלחים ופניות של מועמדים.ות.  

עם הפנים לעתיד, אנו מתכוננים להמשך תהליך מיתוג המעסיק, בכלים חדשניים ובטכנולוגיות עכשוויות תוך דיאלוג מעמיק ופורה בין מטה החברה בישראל לבין ראשי הסוכנויות ב-120 מדינות. 

זאת מתוך הבנת חשיבותו של הגיוון התרבותי והגילאי, המאפשר לנו ליצור צורות ונפחים חדשים של עשייה במרחב הגלובלי, תוך השפעה משמעותית על איכות החיים היצירתיות והשאיפה למצוינות של 4,500 עובדי החברה באשר הם.