לגעת בעובד
EY - יישום תוכנית הוליסטית ואסטרטגית של חווית עובד
EY הינה פירמה גלובלית לייעוץ וראיית חשבון, המונה כ – 250,000 עובדים בלמעלה מ – 150 מדינות ברחבי העולם. בישראל ישנם כ – 2000 עובדים הפזורים ב-4 סניפים. לפני מספר שנים שינתה החברה את שמה ל -EY, והגדירה את ה – Purpose שלה: לבנות ולעצב את עולם העבודה החדש, להכשיר את דור המנהלים שיוביל את העולם העסקי, לבנות אמון ובטחון בשוק ההון, להוביל חדשנות ולסייע לחברות להתמודד עם האתגרים הגדולים הקיימים בעולם העסקי. לפני כשנתיים זיהתה החברה פער בין הציפייה מן העובדים לייצר חווית לקוח יומיומית ומשמעותית לבין תחושת החוויה שלהם כעובדים בפירמה. בחברה הגיעו למסקנה ש חווית העובד בחברה צריכה להשתדרג ולהפוך ליותר משמעותית ובעלת ערך. מחלקת משאבי אנוש לקחה על עצמה לבנות תוכנית שתגשר על הפער ותטמיע חווית עובד ברמה אחרת. העובדה ש – 75% מהעובדים בחברה הם בני דור Y, הובילה לחשיבה אחרת, מותאמת לדור זה. לשם כך, ניתחו את ממצאי הסקר הארגוני והתבססו על מחקרים עדכניים, תוך ניסיון להבין מה משפיע על חווית עובד. בנוסף, מיפו את כל האינטראקציות שיש לעובד עם הארגון, והגדירו 4 תחומים לאורך מחזור חיי העובד שבהם רצתה החברה לייצר חוויה משופרת: חווית מועמד, חווית קליטה, חווית עבודה, חווית עזיבה וקריירה מחוץ לפירמה. חדשנותו של הפרויקט הייתה ברתימת העובדים, שהשתתפו בהאקתון חווית עובד הראשון מסוגו בארץ, תרמו בהצפת הצרכים שלהם ובפיתוח רעיונות לשיפור החוויה בתחומים השונים. בנוסף, עבדה החברה גם עם מחלקות המטה שלה במטרה לשפר את חווית העובד. EY פועלת כחלק ממגזר יחסית שמרני שאינו נתפס אטרקטיבי מבחינת חווית העבודה בו. כיום החברה, מציבה סטנדרטים חדשים של חוויה והשקעה באנשים. במסגרת פרויקט זה יש גם חדשנות טכנולוגית: החברה הטמיעה פלטפורמה אינטרנטית מבוססת וואטסאפ (Spetz) שמיועדת לניהול קהילת המתמחים טרם קליטתם לפירמה, בנוסף פותחה מערכת להוקרה ופרגון. כשנתיים מאז תחילת העבודה על הפרויקט, ישנה עלייה של 3% במדד ה – Engagement וב – 8% בתחושה שנעשות פעולות לשיפור חווית העבודה. אחוזי השימור עלו ב – 3% ובמקביל דורגה החברה במקום 6 אחרי Apple ,Google, מיקרוסופט, אמזון ופייסבוק בסקר למקומות העבודה הנחשקים לשנת 2018 בקרב סטודנטים באוניברסיטאות.