מותג מעסיק בפעולה

מתן ליס מנהל גיוס ותכנון כ"א | איריס מור ראש אגף משאבי אנוש

עולם העבודה עובר בשנים האחרונות שינוי של ממש: מעולם בו מעסיקים מפרסמים משרות ומחכים לקורות חיים שיגיעו אליהם, לעולם בו ארגונים נדרשים להציג את עצמם גם כמעסיקים. השקיפות המאפיינת את העולם המתנהל גם בערוצי הרשתות החברתיות, הגיעה גם לעולם העבודה. המועמד והעובד של היום נתפסים כצרכנים בשוק העבודה ותהליכי הגיוס בארגונים הופכים מזוהים יותר עם תכנים מעולמות השיווק והמיתוג.

במהלך חודש אפריל 2018 השקנו ברשת אסותא מרכזים רפואיים תפיסה אסטרטגית חדשה לגיוס, – כזו המתייחסת למועמד כצרכן וכלקוח. הגישה הגיוסית עולה בקנה אחד עם תפיסת השירות של אסותא ובכך משלימה את ערכי המותג גם כמקום עבודה. המהלך האסטרטגי החל עם בניית מותג מעסיק לארגון והשקת אתר קריירה, המהווה אבן דרך ראשונה במהלך. באסותא תופסים את אתר הקריירה כ "שער הכניסה לארגון".

אתר הקריירה – מתפיסה למציאות:

אתר הקריירה ממוקם בתוך אתר החברה והוא חלק ממנו גם מבחינת נראות (Look and Feel). בעוד הוא מנצל את הטרפיק של אתר המותג אליו מגיעים עשרות אלפי גולשים מדי חודש, מיקוד הלקוח באזור זה הוא המועמד ולא המטופל. הקמתו של אתר הקריירה מאפשר לכל מי שנכנסים לאתר אסותא, להיחשף לאסותא גם כמעסיק.

אתר הקריירה הוא אתר תוכן לכל דבר, המספק הצצה לעבודה באסותא, באמצעות סיפורים מעניינים ומרגשים הכתובים כמו סיפורים עיתונאיים, תמונות, סרטונים ומידע. אנו לא מפזרים סיסמאות ו"מדברים על" אלא דרך סיפורים ואנשים "מראים את" – את מה שבאמת קורה באסותא.

כל פריט תוכן באתר אפשר לשתף בלחיצת כפתור פשוטה, מתוך מטרה שהמבקרים בו ישתפו ויפיצו את המסרים של איך זה לעבוד באסותא. מסרים אלו שזוקקו בתהליך בניית מותג המעסיק, מסייעים לנו להרחיב את מקורות הגיוס ולבנות את המוניטין שלנו כמעסיק.

הקו המנחה הוא האותנטיות. אותו זיהינו כאחד העקרונות החשובים ביותר בקשר עם המועמד ולכן כל האנשים שמופיעים באתר הם עובדי אסותא.

כל הכתבות באתר ומפרטי התוכן, הן סיפור שנוצר על מנת לשקף ממדים ממותג המעסיק של אסותא ונועד להדגיש את מה שמאפיין ומבדל את אסותא כמקום לעבוד בו.
את הקמת האתר הובילה מחלקת הגיוס ואגף משאבי אנוש, תוך שיתוף פעולה הדוק עם מחלקת השיווק ומחלקת מערכות מידע.

האתר והפרויקט בכלל הוביל לביסוס מותג המעסיק, הן בתוך הארגון והן כלפי מועמדים מחפשי עבודה ומועמדים פוטנציאליים בשוק העבודה בכלל. היום ברור למנהלים ולעובדים כאחד, מדוע טוב לעבוד באסותא.

בסיכומו של תהליך יצרנו בידול בכל הקשור ליתרונות של אסותא כמקום לעבוד בו ויצרנו פלטפורמה המנגישה את חווית העבודה בארגון. לא פחות חשוב, יצרנו שפה שיווקית וכלים למדידה ולמידה של עולם המועמדים המשתנה.